Producţia Apulum Alba Iulia ajunge la 50 de milioane de produse din porţelan. Businessul creşte cu 24%

Autor: Laurentiu Cotu 11.07.2016
Producătorul de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia - despre care reprezentanţii IKEA au spus recent că a fabricat „cel mai de succes produs“ realizat pentru ei în România - a avut în primul semestru o cifră de afaceri de peste 64 mil. lei (aproximativ 14 mil. euro), mai mult cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită creşterii capacităţii de producţie.
 
Compania estimează pentru acest an afa­ceri totale de peste 150 mil. lei (circa 33 mil. euro), în creştere cu 38% faţă de anul trecut, conform calculelor ZF făcute pe baza da­telor transmise de companie. „Evoluţia po­ziti­vă a afacerilor în primul semestru s-a da­torat creşterii capacităţii de producţie, o­dată cu punerea în funcţiune a celui de-al cin­cilea cuptor de ardere rapidă a porţela­nului. În acest an estimăm că vom fabrica peste 50 de mili­oane de produse din porţe­lan“, a de­clarat pentru ZF Transilvania Ioan Voi­­can, directorul executiv al companiei Apu­lum.
 
Punerea în funcţiune la finalul anului trecut a celui de-al cincilea cuptor de ardere a porţelanului a crescut capacitatea totală de producţie a fabricii din Alba Iulia la aproximativ 14.000 de tone de porţelan anual. Compania are în plan pentru acest an o altă investiţie, de peste 5,7 mil. euro, într-o nouă secţie de producţie, cu o capacitate de 4.000 de tone de porţelan.