Turcii de la Praktiker o numesc la conducere pe fosta şefă a Bricostore

Autor: Bogdan Alecu 25.01.2016

Isabelle Pleska a fost numită la sfârşitul săptămânii trecute în funcţia de director general al Praktiker România, înlocuindu-l astfel pe fostul executiv Michael Krahn. Pleska a deţinut până în prezent  funcţia de director de strategie în cadrul companiei, contribuind în ultimele luni la dezvoltarea strategică a brandului companiei.

 

Ea are experienţă în domeniul do-it-yourself (DIY) fiindcă a condus pentru mai bine de zece ani operaţiunile din România ale Bricostore. Până în 2014 a condus direct Bricostore România din funcţia de director general, iar când grupul britanic Kingfisher a preluat reţeaua şi a transformat-o în Brico Depot, la conducerea magazinelor de bricolaj a venit francezul Patrick Papot, iar Pleska a fost numită director operaţional. Fluentă în română, engleză, franceză şi maghiară, Pleska a dezvoltat proiecte atât pe piaţa locală de DIY, cât şi pe cea externă.

Omul de afaceri de origine turcă Omer Susli, care a preluat în prima parte a anului trecut de la nemţi reţeaua de bricolaj Praktiker, declara în cadrul unui interviu acordat ZF în noiembrie anul trecut că se aşteaptă că evoluţia pozitivă a României din ultimii ani să continue, iar 2016 să fie din punct de ve­dere economic mai bun decât 2015. El spunea că vânzările Prak­tiker au înregis­trat în 2015 un avans de 4-5%. În 2014 reţeaua a avut o cifră de afaceri de aproape 589 de milioane de lei (133 de milioane de euro), iar în acelaşi timp Praktiker a trecut pe profit, înregistrând un câştig net de 90 de milioane de lei (20,5 mil. euro).

Compania are în pre­zent 28 de ma­gazine în România, dar are în plan să ajungă la o reţea de 45 de unităţi. Susli afirmă însă că extinderea se va face pe parcurs, în funcţie de nevoile pieţei.

Praktiker concu­rează pe piaţa locală cu retaileri precum Dedeman, Brico Depot, Leroy Merlin şi Hornbach. Sectorul local de bricolaj se ridică la 2-3 mld. euro anual. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând decoraţiuni pentru interior şi exterior, produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice, produse pentru grădinărit şi materiale de construcţii.