Turcii de la Praktiker o numesc la conducere pe fosta şefă a Bricostore
Isabelle Pleska a fost numită la sfârşitul săptămânii trecute în funcţia de director general al Praktiker România, înlocuindu-l astfel pe fostul executiv Michael Krahn. Pleska a deţinut până în prezent funcţia de director de strategie în cadrul companiei, contribuind în ultimele luni la dezvoltarea strategică a brandului companiei.
Ea are experienţă în domeniul do-it-yourself (DIY) fiindcă a condus pentru mai bine de zece ani operaţiunile din România ale Bricostore. Până în 2014 a condus direct Bricostore România din funcţia de director general, iar când grupul britanic Kingfisher a preluat reţeaua şi a transformat-o în Brico Depot, la conducerea magazinelor de bricolaj a venit francezul Patrick Papot, iar Pleska a fost numită director operaţional. Fluentă în română, engleză, franceză şi maghiară, Pleska a dezvoltat proiecte atât pe piaţa locală de DIY, cât şi pe cea externă.
Omul de afaceri de origine turcă Omer Susli, care a preluat în prima parte a anului trecut de la nemţi reţeaua de bricolaj Praktiker, declara în cadrul unui interviu acordat ZF în noiembrie anul trecut că se aşteaptă că evoluţia pozitivă a României din ultimii ani să continue, iar 2016 să fie din punct de vedere economic mai bun decât 2015. El spunea că vânzările Praktiker au înregistrat în 2015 un avans de 4-5%. În 2014 reţeaua a avut o cifră de afaceri de aproape 589 de milioane de lei (133 de milioane de euro), iar în acelaşi timp Praktiker a trecut pe profit, înregistrând un câştig net de 90 de milioane de lei (20,5 mil. euro).
Compania are în prezent 28 de magazine în România, dar are în plan să ajungă la o reţea de 45 de unităţi. Susli afirmă însă că extinderea se va face pe parcurs, în funcţie de nevoile pieţei.
Praktiker concurează pe piaţa locală cu retaileri precum Dedeman, Brico Depot, Leroy Merlin şi Hornbach. Sectorul local de bricolaj se ridică la 2-3 mld. euro anual. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând decoraţiuni pentru interior şi exterior, produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice, produse pentru grădinărit şi materiale de construcţii.