Transportatorul low-cost Wizz Air se detaşează de competitori după ce a transportat 4,5 milioane de pasageri şi a „muşcat“ 35% din piaţă

Autor: Mădălina Panaete 16.01.2016

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană din România luând în calcul traficul, a terminat anul trecut cu un număr de 4,5 milioane de pasageri transportaţi din şi spre aeroporturile locale, cu 16% mai mult decât în anul precedent.

Cu acest rezultat, Wizz Air se depărtează vizibil de ceilalţi doi competitori  Tarom şi Blue Air, care au fiecare între 2 şi 2,5 mi­lioa­ne de pasageri, conform ultimelor date.

Pentru compania de stat Tarom nu sunt încă date despre evoluţia traficului de pasageri anul trecut. În 2014, ope­ra­to­rul a transportat 2,3 milioane de pa­sa­geri. Pe de altă parte, Blue Air, com­pa­nie controlată de mai mulţi antreprenori români, a anunţat că în 2015 a trecut pragul de 2 milioane de pasageri. 

Wizz Air, o companie low-cost din Ungaria fondată de József Váradi în 2003, a devenit liderul pieţei aeriene lo­cale în 2011, când a depăşit compania de stat Tarom. De atunci, compania a „câş­tigat“ mai mult de jumătate de mi­lion de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35% din tota­lul pieţei de 13 milioane de pasageri care au călă­torit anul trecut de pe rutele din şi spre România, conform estimărilor ZF.