Dacia se detaşează ca prima companie din România, mergând spre afaceri de 20 mld. lei. Petrom rămâne în urmă
Modelul Duster, care are un preţ mai mare a fost pariul câştigător al constructorului auto în ultimii ani.
Afacerile Automobile Dacia se apropie pentru 2015 de 20 mld. lei (4,5 mld. euro), luând distanţă faţă de OMV Petrom SA care a dominat ani la rând topul companiilor, datorită evoluţiei bune a vânzărilor modelului Duster care are un preţ mai mare şi unde producţia a continuat să se menţină aproape de capacitatea maximă a uzinei.
Dacia a avut o creştere de 2,2% în S1 2015 faţă de S1 2014, ajungând la 10,02 mld. lei (2,25 mld. euro). Dacă ritmul se menţine şi în a doua jumătate a anului când producţia s-a menţinut stabilă iar compania a lansat în producţie noi componente, cifra de afaceri ar creşte spre 19,4 mld. lei, fiind astfel prima companie de pe piaţa locală care ajunge aproape de pragul de 20 mld. lei.
La Mioveni a intrat în producţie încă din a doua parte a anului trecut o nouă cutie de viteze pilotată cu şase trepte pentru Sandero şi Logan. De asemenea, şi profitul net a urcat cu aproape 30% în primul semestru al anului trecut, la peste 245 mil. lei, adică aproape cât întreaga valoare de 275 mil. lei înregistrată în 2011.
WikiZF: Profilul companiei Automobile Dacia
Dacia a devenit în 2013, pentru prima dată, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri raportată - 18,4 mld. lei. Dacia se pregăteşte să-şi consolideze poziţia de lider pentru al treilea an consecutiv, având în vedere că la nouă luni OMV Petrom SA puncta un declin de 16%. Singura companie care a trecut pragul de 19 mld. lei cifră de afaceri a fost OMV Petrom SA în 2012, ultimul an în care a fost cea mai mare companie din România şi când a atins un nivel de 19,5 mld. lei.
„Evoluţia Dacia poate fi explicată pe de o parte prin valorificarea oportunităţilor existente pe piaţa auto europeană - oferind autovehicule la raport calitate-preţ foarte bun. Pe de altă parte, printr-un proces de inovare continuă, constructorul de la Mioveni s-a orientat către modele mai sofisticate, cu valoare adăugată ridicată (Dacia Duster, Sandero, noul model Logan), ceea ce s-a tradus şi într-o creştere semnificativă a productivităţii“, a spus Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România.
Cele mai mari pieţe pentru Dacia în Europa rămân Franţa, Germania, urmate de Spania şi Italia. În Hexagon spre exemplu, brandul autohton a închis anul cu peste 100.000 de maşini livrate, cu 5,5% mai puţine decât în 2014, în timp ce în Spania vânzările au punctat un avans de peste 20% la aproape 45.000 de maşini anul trecut.
„Dacia a câştigat teren în mai multe pieţe auto mari din Europa îndeosebi în perioada ulterioară crizei financiare, atunci când consumatorii europeni au devenit mult mai atenţi în privinţa achiziţiilor de autoturisme şi s-au orientat către modelele mai accesibile ca preţ, dar fiabile. în acelaşi timp, vânzările Dacia au fost susţinute şi de programele de înnoire a parcului auto derulate de mai multe state europene, care au stimulat vânzările de autovehicule noi“, a subliniat Ionuţ Simion.