De unde îşi cumpără românii ochelari. Magazinele de optică au 70% din piaţă, restul se împarte între online, hipermarketuri şi magazine de modă.
Autor:
Cristina Rosca
19.10.2015
Magazinele de optică domină clar piaţa de ochelari de soare şi de vedere, cu o cotă de puţin peste 70%, în timp ce restul de procente sunt „fărâmiţate“ între mai multe segmente, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Această piaţă, care va trece în 2015 pentru prima dată de pragul de 1 mld. lei, după un avans de 4%, este una dintre puţinele care sunt dominate atât de clar de un singur segment. Astfel, nici măcar în cazul pieţei de modă magazinele specializate nu au o cotă de piaţă de 70%. Ele aveau, potrivit datelor ZF, circa 50% din piaţă, urmate de pieţe şi tarabe cu peste 30%, de hipermarketuri cu 14% şi de online cu 5%.