Crama Liliac: Producătorii de vinuri trăiesc la export prin brandul României. Statul trebuie să investească în schimbarea reputaţiei ţării în străinătate

Autor: Mădălina Panaete 16.09.2015
Antreprenorii din industria vinului au nevoie de ajutorul statului în dezvoltarea exporturilor în străinătate atât prin susţinerea producătorilor la târgurile internaţionale de profil, cât şi prin îmbu­nă­tă­ţirea imaginii României pe pie­ţele externe, consideră Victor Ciupercă, managerul care conduce Crama Liliac, una dintre cele mai tinere businessuri din sectorul vinului.
 
„În România sunt foarte multe crame bune, mici, cu produse de o calitate similară cu cele din Italia sau Spania. Însă trăim şi noi din bran­dul României. Oricât de bun este vinul meu, trăieşte şi din brandul ţării pentru că în funcţie de reputaţia pe care o are România pe piaţa internaţională atât pot să obţin şi eu de la pro­dusul meu. Şi asta se reflectă în preţ”, a decla­rat într-un interviu acordat ZF Victor Ciu­percă, area manager în cadrul amb Hol­ding, care deţine prin compania amb Wine Crama Liliac. El lucrează în cadrul grupului de­ţinut de antreprenorul austriac Alfred Beck de 12 ani, timp în care s-a ocupat de dezvoltare în cadrul companiei imobiliare deţinute de Beck, iar apoi a trecut la cârma businessului cu vinuri.  A făcut un curs de degustător de vinuri la Budapesta, iar pasiunea pentru vinuri, dar şi ex­perienţa în cadrul grupului austriac S Ă B Gruppe l-au propulsat în fruntea Cramei Liliac.