WPP: Optimismul legat de industria publicităţii este exagerat

Ziarul Financiar 27.08.2015

Cel mai mare grup din industria mondială a publicităţii, WPP, printre ai cărui clienţi se numără Coca-Cola, Emirates şi AT&T, a anunţat vânzări mai mari pe primul semestru al acestui an generate de rezultatele bune de pe piaţa americană în pofida contextului actual, în care clienţii îşi restrâng cheltuielile din cauza nesiguranţei legate de situaţia din China şi Grecia, potrivit Bloomberg.

Vânzările au urcat cu 6,8% până la 5,84 miliarde de lire sterline (9,17 miliarde de dolari), comparativ cu media estimărilor analiştilor, ce indica un rezultat de 5,93 miliarde de lire sterline. Profitul înainte de dobânzi şi taxe a avansat cu 7,6% până la 669 milioane de lire sterline. Martin Sorrell, cel mai bine plătit CEO al unei companii incluse în indicele FTSE-100, a declarat că rămâne optimist în privinţa Chinei.

Cu privire la industria publicităţii, însă, CEO-ul WPP a arătat că optimismul legat de viitorul acesteia este “nepotrivit”, scrie The Telegraph. Reducerile de costuri mai degrabă decât creşterea veniturilor primează în continuare pentru clienţi din cauza “creşterii modeste a PIB-ului, inflaţiei scăzute sau zero”, potrivit WPP. Cătălina Apostoiu