Reţeta unui start-up de 100.000 de euro. O livadă de 8 hectare, două branduri de nectar şi „faptul că am crescut la sat“

Autor: Greta Bogdan 09.08.2015
Adina Popa, 26 de ani, admi­nis­trator al producătorului Sultana Eco Fruct din Călăraşi, şi-a propus să vândă până la finalul acestui an su­curi, gemuri şi dul­ce­ţuri de 100.000 de euro, toate pro­duse din fruc­tele cres­cute în propria livadă de 8 hectare.
 
Eco Fruct Sultana, firma care ope­rează bran­dul de produse na­turale, a încheiat anul trecut cu afaceri de peste 120.000 de lei (27.000 de euro), cu aproa­pe 7.000 de lei mai mult faţă de anul anterior, la un număr de doi sala­riaţi. În pre­zent, firma are patru anga­jaţi care se ocupă de cele opt hectare de teren pe care sunt cultivate atât legume, cât şi fructe precum nectarine, caise şi cireşe care sunt comercializate pe piaţa locală.
 
Livada este situată în satul Sultana, co­muna Mănăstirea, judeţul Călăraşi, iar la începutul proiectului avea doar pa­tru hectare de teren arabil, pe care an­tre­prenoarea l-a extins la 8 hec­tare.