Povestea antreprenoarei care a pornit cu 2.200 de dolari o agenţie de turism în Cluj şi a trimis în vacanţă 10.000 de clienţi: Am început cu o masă, un scaun şi un telefon

Autor: Mădălina Panaete 16.06.2015
Mihaela Căluşer, 45 de ani, a pus pe picioare agenţia de turism Wens în urmă cu 18 ani la Cluj-Napoca şi a ajuns la afaceri de 27 mil. lei anual şi peste 10.000 de clienţi, pentru care organizează evenimente, confe­rin­ţe, dar şi vacanţe personalizate în­tr-o perioadă în care o mare parte din cele peste 3.000 de agenţii de turism s-au focusat pe vacanţe „low cost“.
 
Mihaela Căluşer, absolventă a Facultăţii de electrotehnică din Cluj-Napoca, a profesat timp de doi ani în cadrul facultăţii, după care, în 1995, s-a angajat într-o agenţie de turism, unde a lucrat până în 1997.
 
„Aveam 100 de dolari pe lună salariu. Ca să deschid Wens am avut  2.200 de dolari şi cu banii aceştia am pornit. Am închiriat un spaţiu în centrul oraşului Cluj-Napoca, mi-am pus sistem de rezervări pentru că eu eram specializată pe ticketing şi mi-am instalat un telefon fix. Era aprilie, era lapoviţă afară, iar eu aveam o masă, un scaun şi un telefon“, îşi aminteşte antreprenoarea, care conduce astăzi un business de 26,8 milioane de lei (circa 6 milioane de euro) şi 30 de angajaţi.