Mobilierul de birou intră în era creşterilor
Vânzările de mobilier pentru birou au revenit pe creştere anul acesta, pe fondul unui context economic favorabil care le permite firmelor locale să-şi croiască noi planuri de dezvoltare, iar jucătorilor străini să se uite din nou către România şi să „pună piciorul“ în această piaţă. Astfel, şi suma medie pe care companiile o alocă pentru amenajarea spaţiilor de birouri urmează un trend ascendent, arată estimările jucătorilor activi în această piaţă, dinamică evidentă atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe din ţară.
„Trendul este pozitiv. Cererea şi potenţialul vânzărilor de mobilă sunt mai mari în 2014, tendinţă care are mari şanse să continue şi în 2015, iar motivul nu este neapărat reprezentat de nou-intraţii în România (grupuri străine care îşi deschid birouri în România - n. red.), ci se datorează grupurilor deja existente care cresc repede, în principal în sectoare precum centrele de servicii proprii (shared service centers – SSC - n. red.), call center-urile ori centrele de IT şi dezvoltare de software. În plus, România a beneficiat de imaginea de stat sigur şi aşezat din punct de vedere politic, economic şi diplomatic“, a spus Christophe Weller, managing partner al companiei de amenajări şi design de birouri Corporate Office Solutions (COS).
COS, cu 70 de angajaţi, a realizat anul trecut proiecte de 71 mil. lei (16 mil. euro), iar pentru 2015 prognozează că va semna proiecte de 80 mil. lei (18 mil. euro).
Marile oraşe prind din urmă Capitala
De altfel, toţi jucătorii de pe segmentul amenajărilor de birouri vorbesc pe un ton optimist despre 2015, un an cu semnale pozitive încă din primele luni.
Iuliana Carata, general manager al Techno Office, companie care activează în domeniul amenajărilor de birouri, cu afaceri de 2,5 mil. euro anul trecut, spune că această piaţă este susţinută de trendul ascendent care se observă şi pe segmentul imobiliar, unde nevoia de noi investiţii este impulsionată de pătrunderea companiilor multinaţionale şi de extinderea celor deja existente. „La momentul actual, piaţa imobiliară office este caracterizată de dezechilibru, cererea pentru anumite spaţii de birouri fiind mai mare decât oferta proprietarilor în ceea ce priveşte atât suprafaţa, cât şi poziţia. Totuşi, investiţiile finalizate recent pe acest segment şi cele aflate în curs vor atrage cu sine şi creşterea pieţei de mobilier pentru birouri“, a adăugat Carata.