Companii cu 53.000 de angajaţi au trecut de la abonamente la asigurări de sănătate

Autor: Ioana David 04.03.2015

Companii cu aproape 53.000 de angajaţi, în frunte cu Dacia şi Petrom, cele mai mari businessuri din România, au trecut la asigurări private de sănătate în ultimul an, iar alte firme analizează acest produs.

Deşi au recuperat teren în ultimul an, asigurările de sănă­tate mai au de crescut până să ajungă din urmă abonamentele, un business dublu ca valoare şi de opt ori mai mare ca volum.  În piaţă sunt aproximativ 600.000-700.000 de abonamente şi numai 80.000 de asigurări de sănătate. „Piaţa asigurărilor private de sănătate atrage tot mai multi jucători - brokeri, asigurători, bănci - şi de aceea tendinţa de creştere din ultimii ani va caracteriza şi perioada următoare. Dacă în trecutul apropiat clienţii veneau preponderent din mediul corporaţiilor cu un număr semnificativ de angajaţi, observăm un interes tot mai mare către şi dinspre segmentele de IMM şi de retail“, a spus Dan Dobre, director comercial al Signal Iduna Asigurare Reasigurare.

Până acum, piaţa de servicii medicale s-a dezvoltat pornind de la abonamente, iar la un preţ mediu de 5 euro pe lună, piaţa ajunge anual la 160 mil. lei (36 mil. euro).