Interviu: ce strategie are Samsung pentru a-şi apăra poziţia pe piaţa de smartphone-uri

Autor: Ioana Nita 15.02.2015
Producătorul sud-coreean de electronice Samsung, care a ajuns în urmă cu doi ani să domine la nivel mon­dial piaţa de telefoane mobile, devan­sând Nokia şi apoi Apple, îşi ca­nali­zează în prezent un sfert din re­sursele umane către cercetare-dez­vol­tare pentru a-şi apăra poziţia de lider prin produse care să îl diferen­ţieze de con­curenţă.
 
„Avantajul Samsung este că unul din patru angajaţi lucrează în departa­mentul de cercetare dezvoltare. Acest lucru înseamnă 25% din totalul per­so­nalului Samsung, iar cheltuielile cu cer­ce­tarea-dezvoltarea se ridică la 14 mil. dolari pe zi“, a declarat într-un interviu pentru ZF Rory O’Neill, director de marketing în cadrul diviziei telecom a Samsung în Europa.
 
Lansarea unor produse diferite de cele ale competitorilor va juca un rol ma­jor în evoluţia companiei sud-coreeane. În al treilea trimestru din 2014 Samsung a vândut 73,2 milioane de smartphone-uri având o cotă de 24,4% din piaţă, faţă de Apple care a vândut 38,2 milioane de smartpho­ne-uri. Însă în ultimul trimestru, Apple a reuşit să egaleze Samsung după ce a lansat noile iPhone 6, înregistrând vân­zări de aproximativ 75 de milioane de unităţi. Samsung are în prezent o cotă de 34,57% pe piaţa de smartphone-uri în Europa, fiind lider din martie anul trecut, când a reuşit să depăşească gigan­tul american Apple, potrivit da­telor StatCounter.com, care măsoară numărul de telefoane aflate în uz.