Dacia are 25% din piaţa auto a Republicii Moldova

Autor: Bogdan Alecu 15.01.2015
Vânzările de autoturisme Dacia au crescut cu 18% în 2014 faţă de anul anterior pe piaţa auto a Republicii Moldova, fiind cel mai bine vândut brand auto peste Prut şi având o cotă de piaţă de peste 25%. Din punctul de vedere al cotei de piaţă, Re­publica Moldova este a doua cea mai importantă piaţă pentru Dacia, după România, însă volumele rămân la nivel scăzut.
 
În total, pe piaţa auto de peste Prut s-au vândut anul trecut 4.921 de autoturisme noi, în scădere cu 1,4% faţă de anul anterior. În aceste condiţii, ra­portat la piaţa auto românească, cea de peste Prut reprezintă echivalentul vânzărilor dintr-un singur judeţ mare din România, cum ar fi Clujul, unde s-au vândut anul trecut circa 4.500 de maşini, cu toate că Republica Moldova are 3,6 mil. locuitori (fără a lua în calcul Trans­nistria), în timp ce judeţul Cluj are circa 700.000 de locuitori.
 
Segmentul pieţei cu cele mai mari vânzări în Moldova este cel al SUV-urilor, cu 26% cotă şi aproape 1.300 de ma­şini, urmat de clasa mică, cu aproape 25%.
 
În ceea ce priveşte B-Max, singurul model Ford produs în România, s-a vândut în numai două exemplare în Republica Moldova.