Ce spune Selgros despre amenda Concurenţei: În situaţiile investigate clienţii noştri au beneficiat de preţuri mai mici decât preţurile de piaţă

Autor: Cristina Roşca 13.01.2015

Consiliul Concurenţei a amendat patru dintre cei mai importanţi jucători din comerţul local – Metro Cash&Carry, Selgros, Mega Image şi Real – cu 29 de milioane de euro pentru înţelegeri cu furnizorii asupra preţurilor. Reprezentanţii Selgros contestă această decizie, afirmând că a fost luată fără o analiză economică.

„Selgros Cash & Carry SRL a luat act cu surprindere de decizia Consiliului Concurenţei de sancţionare a companiei noastre împreună cu alte companii de pe piaţa de retail din România. Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realitătilor economice. Menţionăm că Selgros Cash & Carry SRL a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei şi o expertiză din care rezultă neîndoielnic că în situaţiile investigate clienţii Selgros Cash & Carry au beneficiat de preţuri mai mici decât preţurile de piaţă. Aşteptăm motivarea acestei decizii pentru a putea lua măsurile juridice ce se impun împotriva ei”, spun reprezentanţii Selgros Cash&Carry.
Au primit de asemenea amenzi şi 21 de furnizori, printre care cei mai importanţi jucători de pe piaţa lactatelor (Danone, Albalact şi Napolact), dar şi două companii din grupul Pepsi (Quadrant-Amroq Beverages şi Star Foods). Furnizorii au primit amenzi cumulate de aproximativ 6 mil. euro, dintre care cele mai mari sunt cele ale Transilvania General Import Export – parte a grupului European Food and Drinks (1,1 mil. euro), Quadrant-Amroq Beverages (0,7 mil. euro) şi Danone (0,6 mil. euro).