IMM-urile care caută finanţare pot veni la Bursă. Noul sistem de tranzacţionare le aşteaptă începând cu 25 februarie 2015

Autor: Ioana Tudor 12.12.2014
Bursa va lansa noul sistem de tranzacţionare alternativ AeRO pe 25 februarie 2015, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a avizat noile reguli de funcţionare. AeRO este destinat în prin­cipal finanţării firmelor mici şi mijlocii cu potenţial ridicat de creştere. Anunţul a fost făcut de Ludwik Sobolewski, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti. 
 
O companie se poate lista pe acest sistem dacă are o valoare estimată de minimum 250.000 de euro, pachetul de acţiuni scos la vânzare este de cel puţin 10% sau compania are un număr minim de 30 de acţionari. Companiile vor fi ajutate în procesul de listare pe AeRO de un consultant autorizat.

Documentaţia necesară pentru admiterea la tranzacţionare pe AeRO ce trebuie depusă la bursă cuprinde o cerere de admitere la tranzacţionare, un document de prezentare, ultimele situaţii financiare (anuale şi semestriale), dovada plăţii comisionului de procesare către BVB, precum şi contractul încheiat cu un consultant autorizat, potrivit reglementărilor avizate de ASF.

Documentaţia necesară pentru admiterea la tranzacţionare pe AeRO ce trebuie depusă la bursă cuprinde o cerere de admitere la tranzacţionare, un document de prezentare, ultimele situaţii financiare (anuale şi semestriale), dovada plăţii comisionului de procesare către BVB, precum şi contractul încheiat cu un consultant autorizat, potrivit reglementărilor avizate de ASF.

În plus, societăţile dornice să se finanţeze prin AeRO trebuie să depună la bursă o copie a certificatului de înregistrare a acţiunilor, emis de ASF, şi a certificatului de înregistrare la Registrul Comerţului sau altă autoritate competentă, precum şi decizia organului statutar al firmei privind tranzacţionarea pe ATS. Actele necesare includ şi dovada încheierii contractului cu Depozitarul Central sau, după caz, confirmarea Depozitarului privind întrunirea condiţiilor aferente în cazul în care operaţiunile de registru se realizează de către alt depozitar.