Campania de Black Friday scoate la suprafaţă o explozie a utilizării telefoanelor şi tabletelor

Autori: Ioana Nita , Adrian Seceleanu 25.11.2014

Campaniile promoţionale or­ga­nizate de Black Friday de retailerii online au scos la su­prafaţă o explozie a utilizării de către clienţi a echipa­men­telor mobile, o pondere importantă a vizi­telor şi a comenzilor fiind înregistrată de pe smartphone-uri şi tablete, arată datele furnizate de magazine odată cu publicarea primelor bilanţuri după febra evenimentului de shopping.

„Am înregistrat 1,1 milioane de vizite de pe telefonul mobil, iar 15% din comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile“, au declarat reprezentanţii eMag, cel mai mare retailer online. În ziua în care a organizat Black Friday, eMag a avut un vârf de trafic de 225.000 de vizitatori simultan pe site.

În cazul evomag.ro, unul dintre cele mai mari magazine online locale cu profil IT&C, traficul de pe telefoanele mobile a crescut cu 291% faţă de Black Friday 2013, iar cel de pe tablete a avansat cu 242%. Comenzile înregistrate de pe telefoanele mobile a crescut cu 203% faţă de Black Friday 2013, iar cele lansate de pe tablete au avansat cu 99% faţă de Black Friday 2013. Traficul total înregistrat de evomag.ro a crescut cu 120%, la 910.710 vizite.

„80.000 de vizitatori au accesat libris.ro de Black Friday 2014, 27% din trafic fiind înregistrat de pe dispozitive mobile“, au de­clarat şi reprezentanţii magazinului online de cărţi, care a vândut peste 70.000 de pro­duse în cadrul evenimentului de shopping.