Grupul Allianz, afaceri cu 7% mai mari şi profit dublu la nouă luni

Autor: Andra Oprescu 10.11.2014
Grupul Allianz, care controlează asigu­rătorul local Allianz-Ţiriac, a raportat subscrieri de 164 milioane de euro pe piaţa românească în primele nouă luni, în creştere cu 7%, şi un profit operaţional de 11 milioane de euro, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Allianz anunţase subscrieri de 147 mil. euro şi profit operaţional de 5 mil. euro în perioada ianuarie-septembrie 2013.
 
Primele subscrise din asigurări generale au fost de 147 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de primele nouă luni ale anului trecut, când se situau la 136 milioane de euro. Primele subscrise din asigurări de viaţă s-au situat la 17 mil. euro, la acelaşi nivel cu cele din perioada ianuarie-septembrie 2013.
 
La nivelul regiunii Europei Centrale şi de Est  primele brute ale grupului au avut însă o scădere. „Dinamica negativă din regiune a fost determinată în primul rând de o scădere a asigurărilor auto în Rusia. Evoluţiile pozitive din România, Slovacia şi Cehia nu au putut compensa impactul negativ general“, scriu oficialii Allianz în raportul trimestrial al asigurătorului.