Românul care aduce brandul de praline belgiene Leonidas: Fără antreprenoriat nu există clasă de mijloc

Autor: Mădălina Panaete 07.11.2014
Ion Codreanu, unul dintre cei doi master francizori Leonidas în România, consideră că an­tre­­­prenoriatul este o pârghie im­portantă pentru dez­vol­tarea economică a României în ur­mătorii ani şi crede că antre-prenorii români ar trebui să primească mai mult sprijin.
 
„Dacă nu ai antreprenoriat, nu ai clasă de mijloc. Am vrea ca cei care guvernează să înţeleagă că trebuie să sprijine antreprenorii români, nu doar multinaţionalele“, consideră Ion Codreanu, care la 34 de ani este proprietarul magazinului Leonidas din zona Beller (Dorobanţi) din Capitală şi administrează sub franciză alte trei magazine Leonidas pe Calea Victoriei din Bucureşti, în Braşov şi în Iaşi.
 
El este însă doar proprietarul maga­zinului de pe Dorobanţi, pentru celelalte locaţii având încheiate parteneriate. Antreprenorul spune că tradiţia de 100 de ani a brandului pe care îl importă îi dă siguranţa businessului pe termen mai lung.
 
„La noi în ţară din păcate, Revoluţia a întrerupt firul istoric în multe domenii şi trebuie să o luăm de la zero, să creăm din nou tradiţie“, consideră Codreanu, care este proprietarul firmei CONP-D&G, cu afaceri de peste un milion de lei (228.000 euro) anul trecut. Antreprenorul spune că vrea să promoveze ideea unei afaceri de familie. În următorul an, master francizorul Leonidas va deschide în parteneriat un magazin în Cluj şi unul în Timişoara. Acestea, la fel ca magazinul din Iaşi, vor fi deschise după modelul Leonidas Chocolate&Café, o ciocolaterie-cafenea în care se pot găsi atât praline belgiene Leonidas, cât şi băuturi pe bază de cafea şi ciocolată, dar şi îngheţată belgiană.