De Korver, Gefco: Constanţa poate deveni poarta Europei către Rusia

Autor: Bogdan Alecu 04.10.2014

Portul Constanţa, cea mai mare poartă de tranzit pentru mărfurile care intră şi ies din România în cantitate de aproape 60 de milioane de tone, reprezintă cea mai nouă miză a companiilor de transport şi logistică de pe piaţa locală.



Conflictul din Ucraina şi posibilitatea ca schimbul de mărfuri între Europa şi Rusia să fie întrerupt pe cale rutieră, dar şi speranţa că în 2016 se va putea circula pe autostradă de la Constanţa la Piteşti şi de la Sibiu la Nădlac fac din portul de la Marea Neagră următorul punct de atracţie pentru companiile din transport şi logistică.

„Dorim să fim mai prezenţi în portul Constanţa şi de asemenea acest lucru se va vedea începând cu anul viitor şi vom fi mai vizibili. Acolo vom realiza investiţii, nu neapărat banii Gefco, ci noi contracte cu clienţii noştri“, a spus Christophe de Korver, directorul general al Gefco România, companie care face parte din grupul Gefco, deţinut în proporţie de 75% de ruşii de la RZD Russian Railways.

Sunt mai multe motive pentru care portul Constanţa se extinde, în opinia şefului companiei de transport şi logistică.

„În primul rând este situaţia actuală din Ucraina şi Rusia. Constanţa are o şansă mare de a deveni un port de tranzit în cazul în care nu vom mai putea traversa Ucraina spre Rusia. Iar ce vine din sudul Europei către Rusia, poate merge prin Constanţa. Şi noi trebuie să fim pregătiţi. Momentan situaţia nu este una rea, încă putem traversa Ucraina rutier, dar dacă situaţia se va înrăutăţi, ne va ajuta. Din acest motiv, ne concentrăm pe Constanţa. Sunt de asemenea multe oportunităţi în ceea ce priveşte Rusia. Noi colaborăm cu Gefco Rusia pentru a găsi cele mai bune porturi şi pentru a discuta cu companiile maritime pentru a avea cele mai bune rute între Turcia, România şi România - un traseu Istanbul - Constanţa - Rusia. Acesta este primul motiv şi nu cred că suntem singurii“, a subliniat Christophe de Korver.