Centrele comerciale listate atrag zeci de mii de clienţi zilnic, dar pe bursă sunt puţin vizibile

Autor: Ioana Tudor 01.10.2014
Puţine din cele câteva zeci de mii de per­soane care vizitează zilnic centrele comer­ciale  Unirea Shopping Center (simbol bursier SCDM), Cocor Bucureşti (COCR) sau Bucur Obor (BUCU) ştiu că cele trei ma­ga­zine sunt listate la bursă şi că investiţia în aceste acţiuni ar fi de fapt un pariu pe redre­sarea consumului şi dezvoltarea comerţului în Ca­pitală.
 
Unirea Shopping Center, Cocor Bucureşti şi Bucur Obor au intrat la tranzacţionare pe piaţa RASDAQ în urma privatizărilor de acum douăzeci de ani, însă au rămas într-un con de umbră pe bursă. Deşi ponderea ac­ţiunilor disponibile la tranzacţionare în cazul Cocor şi Bucur Obor este ridicată, situându-se la circa 35% din capitalul social, totuşi vo­lumele tranzacţionate sunt reduse. Spre exemplu, în cazul Cocor Bucureşti volu­mul mediu zilnic al acţiunilor tranzacţionate luna aceasta este de aproximativ nouă acţiuni, valoarea medie a acestora fiind de circa 700 de lei (160 euro).
 
„Mare parte din vizitatorii acestor centre comerciale probabil nici nu ştiu că sunt listate. Nefiind vizibile în acest sens, lichiditatea operatorilor are de suferit“, a explicat Marcel Murgoci, director de operaţiuni la firma de brokeraj Estinvest.