Care sunt cei mai vizibili candidaţi la Preşedinţie, în funcţie de apariţiile în media

Ziarul Financiar 18.08.2014

Monitorizarea, realizată în perioada 11-17 august, a vizat apariţiile şi menţiunile în 150 de titluri de presă scrisă, la 8 posturi de radio şi 13 de televiziune, precum şi pe 1.244 site-uri, pentru 11 candidaţi sau potenţiali candidaţi la Preşedinţie.

Datele obţinute relevă că premierul Victor Ponta a avut 145 de apariţii în presa scrisă, 94 la posturi de radio, 447 la posturi TV şi 6.745 pe site-uri, atât din postura de şef al Executivului, cât şi din cea de lider politic.

Pe locul al doilea în top se situează Klaus Iohannis, candidat al Alianţei Creştin – Liberale, cu 44 de apariţii în presa scrisă, 71 la radio, 250 la TV şi 4.408 pe site-uri.

Iohannis este urmat de Cristian Diaconescu - fost candidat PMP, în prezent independent - cu 31 de menţiuni în presa scrisă, 13 apariţii la radio, 250 la televiziune şi cu 1.816 stiri pe site-uri.

La mare distanţă se situează Călin Popescu Tăriceanu, cu un total de 861 de apariţii sau menţiuni în presa scrisă, la radio, la televiziune şi pe site-uri, urmat de Monica Macovei (candidat independent) – 584 de apariţii, Kelemen Hunor (candidat UDMR la Preşedinţie) – 204 apariţii, Dan Diaconescu – 117 apariţii, Ioan Ghişe (candidat independent) – 53 de apariţii, Szilagy Zsolt – 39 de apariţii (una la radio şi 38 în on-line) şi Gheorghe Funar – 28 de apariţii, toate pe site-uri.

Ultimul loc este ocupat de Viorel Cataramă – 18 apariţii, majoritatea în on-line şi niciuna în presa scrisă.

Mediafax Monitorizare va realiza săptămânal astfel de analize, până la primul tur al scrutinului prezidenţial.