Retailerii de mobilă descoperă online-ul: IKEA face primul pas

Autor: Ioana David 17.07.2014

Cei mai mari retaileri de mobilă de pe piaţa locală, IKEA şi Mobexpert, mută lupta pentru clienţi în mediul online, o nişă puţin exploatată până acum în industria de profil de către retailerii tradiţionali, dar care are potenţialul să genereze  câteva procente din vânzările totale care se realizează în România.

Primul pas a fost făcut de către IKEA, companie care anul trecut a realizat o cifră de afaceri de 82 mil. euro şi care a lansat acest serviciu în urmă cu două zile în România. Reprezentanţii companiei au spus că au avut deja comenzi de ordinul ze­cilor, însă nu au dorit să precizeze cât la sută din vânzări ar putea ajunge să fie realizate pe internet. IKEA nu îşi vinde însă toate produsele în mediul online, preferând ca bucătările şi produsele fragile (cum sunt cele din sticlă) să fie comer­cializate doar în magazinul din Băneasa. La 1 septembrie 2013, IKEA vinde online în 13 ţări.