Produsele Coca-Cola, în jumătate din magazinele şi barurile locale

Autori: Cristina Rosca , Mădălina Panaete 13.07.2014

Gigantul american Coca-Cola este prezent cu cel puţin unu din brandurile sale în 56.000 de magazine, restau­rante, baruri şi cafenele din România. Astfel că americanii aco­peră aproape jumătate din universul de comerţ şi HoReCa din România, care numără în total 110.000 de unităţi, potrivit studiului companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktfors­chung realizat în toamna anului trecut.

Cifra include atât magazinele din comerţul tradiţional - ali­mentare, chioşcuri şi magazine de cartier - şi modern - su­per­marketuri, hipermarketuri, cash & carry, discount şi pro­xi­mi­tate -, cât şi unităţile HoReCa.

„În România peste 14 mărci Coca-Cola - printre care mărcile principale Coca-Cola, Fanta şi Sprite, mărcile locale de ape minerale Dorna şi Izvorul Alb şi mărcile brevetate, respectiv Cappy, Nestea, Burn şi Illy - ajung la peste 56.000 de clienţi din întreaga ţară“, spun reprezentanţii Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul local al brandurilor gigantului ame­rican. Ei nu au oferit detalii despre pon­derea fiecărei categorii de clienţi – magazine tradiţionale, mo­der­ne sau localuri HoReCa - în total sau contribuţia acestora la vânzări.