Ferrero România face 40 de milioane de euro din vânzarea de dulciuri

Autor: Mădălina Dediu Panaete 08.06.2014
Ferrero România, subsidiara locală a grupului italian cu acelaşi nume, a ajuns în ultimii ani unul dintre cei mai mari jucători din industria ciocolatei, cu afaceri de circa 42 mil. euro în 2012, potrivit ultimelor date.
 
Astfel, afacerea pusă pe picioare de Pietro Ferrero în 1946 într-un mic orăşel italian şi care are în portofoliu branduri precum Ferrero Rocher, Kinder sau Nutella, concurează pe piaţa locală cu mărci româneşti precum Poiana, deţinută de americanii de la Mondelez sau cu Rom sau Kandia, produse de Kandia Dulce, companie controlată de familia austriacă Meinl.
 
Chiar dacă businessul italian preluat mai apoi de fiul lui Pietro, Michele Ferrero- omul sub conducerea căruia au fost lansate branduri precum Nutella, Tic Tac sau ouăle de ciocolată Kinder - are afaceri foarte mari în Ro­mâ­nia, compania nu de­ţine o unitate de producţie aici.