Consumul nu creşte, iar ISD-urile rămân la un nivel minim

Autor: Cristina Roşca 07.01.2014

Excutivii din comerţul modern, o piaţă de circa opt miliarde de euro anual, estimează pentru acest an o creştere uşoară a economiei pe fondul unui an agricol bun şi al unei noi creşteri a exporturilor.

Şefii reţelelor internaţionale de magazine, care au pe mână afaceri de circa 8 mld. euro, peste 1.000 de magazine şi 60.000 de angajaţi, sunt primii care iau pulsul apetitului de consum al românilor şi sunt de părere că pentru a se vedea un avans puternic şi constant al consumului sunt necesare
măsuri pentru încurajarea acestuia, cum ar fi reducerea TVA la alimente.
 
„Consider că în anul 2014 economia României are un potenţial de creştere între 2 şi 2,5%, principalele motoare de creştere fiind agricultura, comerţul şi exporturile. O altă contribuţie pozitivă, dar mai puţin dinamică, o pot avea construcţiile şi industria prelucrătoare“, spune Maksymilian Braniecki, preşedintele Consiliului de Conducere al lanţului german de magazine de tip discount Lidl România.
 
WikiZF: Profilul companiei Lidl România
 
La rândul său, Sorana Georgia, cea care conduce reţeaua de 80 de supermarketuri Billa, spune că anul 2014 va fi unul în care economia nu va creşte semnificativ din cauză că nu există investiţii majore în perspectivă, iar consumul stagnează.
 
„Creşterea economică din 2013 a fost bazată în mare parte pe doi piloni: agricultura şi industria auto a cărei producţie a mers la export. Creşterea economică a anului 2014 depinde de mulţi factori, depinde de cum va fi anul agricol, de evoluţia investiţiilor - dacă se vor dezgheţa sau nu -, de cât de mult va creşte preţul la utilităţi şi, de ce nu, de aplicarea accizei la carburant.“