Vânzările brandului Borsec merg spre 75 de milioane de euro, 56% din totalul businessului Romaqua

Autor: Cristina Roşca 17.12.2013

Borsec, cel mai vândut brand de apă minerală de pe piaţa din România, contribuie cu mai mult de jumătate (56%) la cifra de afaceri a Romaqua Group, com­panie deţinută de oamenii de afaceri Octavian Creţu şi Nicolae Palfi, care ocupă poziţia a treia pe piaţa băuturilor non-alcoolice după giganţii străini Coca-Cola şi Pepsi.

Astfel, vânzările Borsec se ridică la 70-75 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor din 2012 ale companiei.

Brandul de apă minerală şi-a crescut ponderea în cifra de afaceri a grupului de la 52% în 2011 la 56% în prezent. Grupul Romaqua deţine pe lângă brandul Borsec, care are o istorie de 207 ani, şi alte branduri de băuturi răcoritoare precum Giusto şi Cico, dar şi de bere - Albacher, Dorfer, Mulbacher şi apă minerală - Aquatique şi Stânceni. Toate acestea au însă o pondere de 44% în totalul businessului Romaqua, respectiv 55-60 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rezultatelor din 2012 ale companiei. „Apa minerală naturală Borsec reprezintă 56% din totalul vânzărilor grupului, iar Cico (un alt brand cu istorie de zeci de ani - n.red.) aproape 1%. Din păcate am îmbuteliat Cico mai puţin pentru că a trebuit să câştigăm brandul în instanţă“, spune Octavian Creţu, preşedintele şi acţionarul Romaqua Group.