Scăderea vânzărilor din România, Rusia şi Grecia trimite în „corzi“ businessul global al Heineken

Autor: Ioana David 25.10.2013
Volumul de bere vândut de grupul olandez Heineken pe piaţa locală a scăzut „semnificativ“ în trimestrul trei al acestui an, aceste rezultate slabe împreună cu cele din Rusia şi Grecia având un impact negativ asupra businessului global al grupului.
 
„Volumul vânzărilor de bere la nivel de grup a scăzut cu 2% în trimestrul al treilea, pe fondul con­diţiilor dificile pe piaţa din Europa Centrală şi de Est, mai ales în Rusia şi în România. De altfel, aceste două pieţe au generat mai mult de jumătate din scă­derea vân­zărilor de bere în bază organică înre­gis­tra­tă în tri­mestrul al treilea“, a declarat directorul finan­ciar exe­cu­tiv al Heineken, René Hooft Graafland, citat de Me­diafax. El a adăugat că, în Ro­mâ­nia, vânzările de bere în perioada analizată au avut o scădere de două cifre.
 
Raportul trimestrial al Heineken, cel mai mare producător de bere din Europa, arată că au existat condiţii slabe pe piaţa din Europa Centrală şi de Est, care s-au adăugat întârzierilor în revenirea economică de pe pieţele cheie.
 
Aceşti doi factori au determinat realizarea unor volume mai reduse comparativ cu estimările.
 
La nivelul Europei Centrale şi de Est, volumele Heineken s-au redus cu 7%, reflectând o scădere a puterii de cumpărare în Rusia, Românai şi Grecia, dar şi vremea proastă din septembrie.