Mercedes-Benz E-Klasse, încă un pas spre maşina care se conduce singură

Autor: Andrei Chirileasa 25.03.2013
Tradiţional, E-Klasse este maşina executivului, a celui din conducerea unei companii, şi pentru a-şi păstra statutul, Mercedes-Benz a investit un miliard de euro în realizarea versiunii facelift a limuzinei lansate în urmă cu aproape patru ani.
 
Designul noului model păstrează  linia clasică a generaţiilor anterioare. Singura  schimbare radicală vizi­bilă la nivelul exteriorului este reunirea farurilor sub acelaşi bloc optic, ceea ce-i conferă vizual un plus de forţă şi de dinamism. Noul model vine şi cu faruri LED în dotarea de bază, o caracteristică pe care con­curenţii de la BMW sau Audi o au de câţiva ani pe modelele din aceeaşi clasă.
 
Constructorul german oferă acum clien­ţi­lor posibilitatea de a alege între două părţi fron­tale diferite: una mai elegantă, cu em­blema Mercedes-Benz aşe­zată deasupra pe ca­potă, şi una mai sportivă cu emblema lipită pe grila motorului, care-i conferă un aer mai sportiv. Interiorul este exact ceea ce te-ai aştepta de la o limu­zină care costă peste 40.000 de euro. Materialele sunt de calitate superioară, plăcute la atingere, iar in­serţiile din lemn sau din aluminiu sunt bine integrate şi oferă acea senzaţie de lux caracteristică modelelor Mer­cedes-Benz. Consola centrală este aerisită, uşor de folosit, iar ceasul Mercedes amplasat în mijlocul consolei oferă o notă de eleganţă.
 
Maşina are numeroase opţiuni de reglare a scau­ne­lor, pentru un confort sporit. Chiar şi la viteze mari, confortul pasagerilor este foarte bun, iar habi­taclul este foarte bine izolat fonic.
 
Esenţa Mercedes-Benz se ascunde sub această carcasă elegantă. Mercedes E Class vine cu opt mo­to­ri­zări pe benzină şi nouă motorizări diesel. Majoritatea mo­torizărilor vin cu transmisie automată, doar pentru cele de bază existând şi „alternativa“ manuală în şase trepte.
 
Cea mai economică motorizare disponibilă pe modelele E Class este E 300 BlueTec HYBRID, care combină un motor diesel de 204 CP cu un motor electric, având un consum mediu de 4,1 litri/100 km şi emisii de dioxid de carbond de 107 g/km, fiind printre cele mai economice modele din clasa sa.
 
Cea mai puternică motorizare este E 500, cu un motor pe benzină în 8 cilindri, de 408 CP, şi un consum de peste 9 litri la suta de kilometri.
 
În ceea ce priveşte experienţa de condus, E-Klasse se apropie tot mai mult de maşina care se conduce singură. Practic trebuie doar să porneşti motorul, să introduci destinaţia în sistemul de navigaţie şi maşina aproape că te duce singură unde vrei să ajungi. Mai ales dacă mergi pe autostradă.
 
Mercedes E Class dispune de numeroase inovaţii care fac condusul mai sigur şi mai simplu. De exemplu, funcţia Active Lane Keeping Assist poate detecta când banda alăturată este ocupată şi avertizează şoferul că nu schimbe banda, sau să intre în depăşire, dacă din sens opus vine alt automobil. Când există risc de coliziune, sistemul poate împiedica automobilul să schimbe banda, acţionând frânele de pe o parte.
 
De asemenea, când un alt automobil îţi taie calea pe autostradă, intrând dintr-o dată în faţa ta, Mercedes E Class frânează singur pentru a evita coliziunea.
 
Cu sistemul Distronic Plus, automobilul urmăreşte singur marcajul drumului şi păstrează traiectroria pe banda de mers. Iar sistemul PreSafe poate detecta pietonii de pe direcţia de mers şi poate frâna brusc pentru a evita accidentarea acestora, chiar dacă şoferul nu este atent. Sistemul, testat pe circuit, este impresionant. La 50 km/h maşina a frânat singură oprindu-se la 10 centimetri de manechinul din drum, în timp ce şoferul ne explica relaxat cum funcţionează sistemul.
 
 
Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid
 
Propulsie:  turbo-diesel hibrid, L4, 2.143 cmc, tracţiune spate, transmisie automată cu şapte trepte, 231 CP din care 204 CP la 4.200 rpm, 500 Nm la 1.600 rpm şi motor electric de 27 CP.
 
Performanţe: 0-100 km/h 7,5 s, viteză maximă 242 km/h, consum mediu 4,1 l/100 km, emisii CO2 107 g/km.
 
Preţ model testat:  54.157 euro cu TVA
 
Plus: interior spaţios, materiale de calitate, consum redus
 
Minus: opţionale scumpe