Samsung nu are nevoie de un Steve Jobs pentru a învinge Apple

Autor: Andreea Anghel 15.03.2013
Compania sud-coreeană Samsung lansează la New York mult-aşteptatul model Samsung Galaxy SIV în cadrul unui eveniment care are loc într-o sală situată la numai câteva străzi distanţă de principalul magazin al Apple din New York. Evenimentul va fi transmis live pe ecranele video din Times Square, informează Bloomberg.
 
Prezentarea telefonului va fi făcută de J.K. Shin, directorul diviziei de telefoane mobile a Samsung, un nume nu foarte cunoscut, care spre deosebire de Steve Jobs, fostul CEO al Apple, nu a fost atât de prezent în lumina reflectoarelor. Shin nu se poate compara cu Jobs din punctul de vedere al abilităţilor ora­torice. „Steve Jobs este un etalon în ceea ce priveşte arta prezentării.
 
El a revoluţionat această artă într-un mod care îţi lua respiraţia, te inspira, te educa, te distra şi chiar reuşea să facă oamenii să se simtă mai bine“, a spus Carmine Gallo, autorul cărţii „Secretele pre­zentării lui Steve Jobs“. El a adăugat că la un moment dat Jobs a repetat timp de 4 ore discursul pe care avea să-l susţină pentru a se asigura că totul va decurge perfect.
 
Cu toate acestea, lipsa de charismă a lui Shin nu a îm­piedicat Samsung să devină un lider pe piaţa globală de smatphone-uri. În prezentările lui, telefonul este personajul  principal pus în lumina reflectoarelor şi nu el.
 
„În ultimii ani, Samsung s-a descurcat foarte bine fără să aibă un personaj asemenea lui Jobs care să o ajute. Fără prea multă vâlvă, au luat un avans semnificativ şi au preluat cea mai bună poziţie de pe piaţă“, a spus Tim Barjarin, preşedintele companiei de consultanţă Creative Strategies din California.
 
Shin, în vârstă de 52 de ani, a prezentat şi modelul anterior, Samsung Galaxy S III, al cărui eveniment de lansare a avut loc la Londra anul trecut. Astfel, Shin, pentru care engleza nu este limba sa maternă, la evenimentul trecut a scos modelul Galaxy S III din buzunarul hainei şi a spus cu o voce stinsă „acesta este momentul pe care întreaga lume l-a aşteptat“.
 
Samsung însă pare să nu aibă nevoie de un Steve Jobs pentru a avea o afacere de succes, iar Shin îşi face treaba destul de bine. „Charisma nu ţine de cât de bine vorbeşti o limbă, ci ţine de conexiunea emoţională“, a adăugat Gallo.
 
Spre deosebire de Jobs care a combinat detaliile de design cu o strategie puternică de marketing pentru promovarea iPhone, Shin este un director foarte eficient în spatele scenei, a spus Richard Doherty, directorul firmei de consultanţă în tehnologie Envisioneering Group.
 
„Shin vede lumea prin lentile produselor pe care le creează. Cu siguranţă în prezent nu mai există niciun alt Steve Jobs, nici măcar la Apple“, a adăugat Doherty.
 
În ultimul trimestru al anului trecut Samsung a deţinut 29% din totalul vânzărilor globale de smartphone-uri, în timp ce Apple a deţinut 21%, potrivit datelor Bloomberg.