Profi este a treia mare reţea de supermarketuri din România. Câte magazine mai deschide?

Autor: Cristina Roşca 10.02.2013

Lanţul de supermarketuri Profi, controlat de fondul de investiţii Enterprise Investors, este al treilea cel mai extins lanţ de magazine din România cu un total de 150 de unităţi. Podiumul este completat de Mega Image şi Lidl.

Profi, unul dintre cei mai agresivi retaileri în expansiune, a alocat pentru acest an un buget de 18 milioane de euro pentru extinderea reţelei, urmând a deschide până la finalul anului 44 de magazine noi. Oficialii lanţului au anunţat că expansiunea se va face atât prin deschiderea de magazine noi - stand-alone (de sine stătător) sau la parterul blocurilor - cât şi preluarea unor reţele cu acoperire locală. Recent retailerul a preluat compania clujeană Alimrom.

Mereu cu ochii pe achiziţii

Astfel, încă din 2007, când Profi nu fusese încă preluat de fondul polonez de investiţii, retailerul a cumpărat reţeaua Albinuţa pentru 7,5 mil. euro de la compania lituaniană Maxima LT. Cele nouă magazine Albinuţa au fost redenumite Profi circa un an mai târziu, investiţiile în rebranding fiind estimate la 1-2 milioane de euro.

Acum doi ani Profi a mai a preluat trei spaţii operate anterior de retailerii Ethos şi Fidelio în Târgovişte, Roman şi Paşcani. Acestea au fost primele investiţii finalizate de companie după ce a fost cumparată de către Enterprise Investors.

La finalul lui 2011 oficialii Profi au anunţat că vor să facă noi achiziţii pe piaţa locală şi că se uită atât la reţele mari de comerţ cât şi la jucători locali. La momentul respectiv în piaţă au apărut zvonuri privind o posibilă achiziţie a reţelei de discount Penny Market, aflată în portofoliul germanilor de la Rewe. Între timp însă informaţiile nu s-au concretizat. Atunci ambele reţele activau în segmentul discounterilor, însă ulterior Profi s-a repoziţionat în piaţă pe segmentul magazinelor de proximitate.