Topul celor mai valoroase branduri din industria bancară: cât valorează numele giganţilor bancari mondiali

Autor: Ioana Nita 10.02.2013

Instituţiile financiare din SUA au cele mai valoroase branduri din lume, jumătate din primele zece bănci prezente în topul realizat de compania britanică de consultanţă Brand Finance fiind de origine americană. Clasamentul cuprinde în total 500 de branduri bancare din întreaga lume.

Liderii topului sunt giganţii Wells Fargo şi Chase, brandurile acestora fiind estimate la 26,04 miliarde dolari, respectiv la 23,41 miliarde dolari. Ambele bănci au urcat în clasament faţă de ediţia de anul trecut, când Wells Fargo a ocupat locul al doilea cu un brand de 23,23 miliarde dolari, iar Chase se situa pe poziţia a cincea, cu o valoare a brandului evaluată la 18,96 miliarde dolari.

Celelalte bănci americane prezente în top 10 sunt Bank of America, Citi şi American Express.

Locul trei îi revine băncii britanice HSBC, al cărei brand valorează 22,86 miliarde dolari, mai puţin decât anul trecut când a ocupat prima poziţie a clasamentului.

Spania şi Franţa sunt reprezentate în clasament de grupurile bancare Santander (locul 6) şi BNP Paribas (locul 9), brandurile acestora fiind evaluate la 20,12 miliarde euro, respectiv 18,57 miliarde dolari.

La coada clasamentului se află China Construction Bank, la fel ca anul trecut, cu toate că valoarea brandului a crescut faţă de 2012, de la 15,46 miliarde dolari la 16,95 miliarde dolari.

Top 10 cele mai valoroase branduri bancare din lume

Loc Banca Valoarea brandului (mld. dolari)

1. Wells Fargo SUA 26,04

2. Chase SUA 23,41

3. HSBC Marea Britanie 22,86

4. Bank of America SUA 22,4

5. Citi SUA 21,68

6. Santander Spania 20,12

7. ICBC China 19,82

8. American Express SUA 19

9. BNP Paribas Franţa 18,57

10. China Construction Bank China 16,95

Sursa: Raportul 2013 The Banker / BrandFinance® Banking 500