Tarom: rezervările către Spania şi Italia au crescut cu 30% de sărbători

Autor: Mirabela Tiron 20.12.2012

Sărbătorile de iarnă au adus cu 30% mai multe rezervări la biletele de avion ale companiei Tarom pe rutele spre Italia şi Spania, extrem de tranzitate de români în această perioadă, reiese din datele companiei aeriene.

„Pentru perioada sărbătorilor de iarnă (17 decembrie  2012 - 13 ianuarie 2013) s-a înregistrat o creştere a numărului de rezervări cu aproximativ 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, a declarat Paula Călăraşu, purtătorul de cuvânt al companiei aeriene Tarom.

Pentru zborurile spre Spania (Bucureşti - Madrid şi Bucureşti - Barcelona) creşterea numărului de rezervări a fost de 23%, potrivit Paulei Călăraşu, în timp ce numărul celor care zboară cu Tarom spre Italia a crescut mai puternic.

Astfel, pentru zborurile spre Italia (Bucureşti - Roma şi Iaşi-Roma), creşterea numărului de rezervări a fost de aproximativ 40%, la această creştere contribuind şi introducerea operării Iaşi - Roma începând cu data de 9 decembrie 2012, a spus Paula Călăraşu. „Pentru realizarea acestei analize a fost luat în considerare faptul că în datele de 25, 26, 31 decembrie şi 1 ianuarie  zborurile către aceste destinaţii vor fi anulate“, a mai precizat ea.

În ceea ce priveşte gradul de ocupare şi încasările, reprezentantul Tarom a spus că încă nu se pot evalua evoluţiile pentru aceste destinaţii, având în vedere că perioada analizată încă nu s-a încheiat, dar că estimează creşteri semnificative.

În această perioadă, şi avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air zboară cu un grad de încărcare foarte mare. Dacă la Wizz Air gradul de încărcare depăşeşte 84%, la Blue Air s-au făcut şi liste de aşteptare pentru clienţi, dat fiind că toate locurile din avioane s-au ocupat.

Anul trecut, Tarom avea o cifră de afaceri de 946 mil. lei (220 mil. euro) şi pierderi de 262 de milioane de lei (60,9 mil. de euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Finalul de an a venit pentru Tarom şi cu un nou director general, în urma implementării programului de management privat. Noul CEO al companiei este belgianul Christian Edouard Heinzmann, care va avea un salariu net de 10.000 de euro pe lună. El trebuie să vină cu un plan de restructurare a companiei, care în ultimii ani a adunat pierderi de 180 de milioane de euro şi a pierdut poziţia de lider în faţa companiei low-cost Wizz Air.