Orădenii de la Optimedia trimit peste hotare 40% din producţia de ferestre şi uşi

Autor: Andreea Neferu 19.12.2012

Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu cu geam termoi­zolator Optimedia din Oradea, deţinut de Marius şi Simona Pantiş, mizează anul acesta pe o cifră de afaceri de 34,8 milioane de lei (aproape 8 mil. euro), în creştere cu 12% faţă de anul anterior.

 

„Orientarea spre client, montajul şi preţul (...) ne-au ajutat să creştem pro­ducţia. Anul acesta 40% din pro­ducţie a fost exportată“, a declarat Marius Pantiş, director general şi acţionar al com­paniei. Principalele pieţe externe către care Optimedia face livrări sunt Belgia, Italia, Franţa, Canada, Austria şi Elveţia, iar pentru anul 2013 Pantiş speră ca exporturile să reprezinte circa jumătate din cifra de afaceri a companiei. „Va fi un an greu, vom continua să ne focalizăm pe export, dar şi piaţa internă este importantă pentru noi. Exportul de ferestre este o activitate frumoasă şi in­tere­santă, dar în acelaşi timp este foarte greu să activezi pe pieţe diferite. Fiecare ţară unde facem export este diferită, prin soluţiile adoptate la construcţia ferestrelor, prin culorile alese de clienţi, dar şi prin accesoriile pe care trebuie să le livrăm împreună cu ferestrele“, spune Pantiş.

 

Optimedia, companie cu 180 de angajaţi în prezent, importă profiluri PVC din Germania, de la producătorii Veka şi Profine. Capacitatea zilnică de producţie a orădenilor de la Optimedia este de 600 de unităţi (ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu cu geam termoizo­la­tor), iar spaţiile de producţie se întind pe circa 7.000 de metri pătraţi. În acest an, Optimedia a realizat investiţii totale de circa 500.000 de euro, printre cele mai importante proiecte finalizate anul acesta fiind şi extinderea cu 1.000 de metri pătraţi a suprafeţei de producţie şi achiziţionarea de utilaje.

 

Compania are în plan o investiţie mai mare pentru extinderea suprafeţei de producţie, pentru care încă aşteaptă finanţare europeană. „Încercăm obţi­ne­rea unor fonduri europene. În august 2011 am depus un proiect în valoare de 3,4 milioane de euro, pentru o hală (de producţie - n.red.) de 5.800 de metri pătraţi şi o linie automată pentru secţia de geam termopan. Aşteptăm un răs­puns“, spune Pantiş.

 

Antreprenorul din Oradea consi­deră că producătorii români nu trebuie să intre în războiul preţurilor scăzute, în contextul în care această strategie conduce în cele din urmă la reducerea vânzărilor. „A vinde mai mult, la prima vedere, înseamnă a vinde mai ieftin. Mai ieftin înseamnă de multe ori mai slab calitativ, iar calitatea slabă întotdeauna conduce spre vânzări mai mici. Cred cu tărie că producătorii care pot sincroniza calitatea cu preţul corect se vor dezvolta“, afirmă Pantiş.

 

Compania Optimedia a fost înfiin­ţa­tă în anul 1994. Dacă la început firma se ocupa doar de comercializarea pro­du­se­lor din tâmplărie PVC cu geam ter­moi­zo­lator, treptat Optimedia a trecut la pro­ducţia acestui tip de tâm­plă­rie, dar şi a tâmplăriei din aluminiu. În urmă cu cinci ani, compania a început să livreze pro­duse şi pe pieţele externe. Acţio­narii Op­timedia sunt Marius Ioan Pantiş şi soţia acestuia, Otilia Simona Pan­tiş, fiecare deţinând 50% din companie.