UPC: Furnizarea serviciilor de voce, TV şi net către toţi clienţii va fi reluată în jurul orei 15,00

Autor: Adrian Seceleanu 13.12.2012

UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piaţă, estimează că va relua furnizarea serviciilor de voce, date şi televiziune către toţi clienţii astăzi în jurul orei 15,00, când problemele apărute miercuri seară în jurul orei 21,00 la un cablu de fibră optică de mare capacitate din galeriile Metrorex vor fi remediate, au precizat pentru ZF reprezentanţii companiei.

Miercuri seară clienţi ai UPC din mai multe zone din Bucureşti dar şi din diferite localităţi din ţară au rămas fără serviciile furnizate de companie şi nu au putut suna nici la call-center după ce un cablu de fibră optică din galeriile metroului bucureştean, care făcea legătura la staţia principală de emisie a operatorului, a ars în urma unui “mic incendiu” provocat de un scurtcircuit la nişte cabluri electrice ale Metrorex. Potrivit comentariilor postate de clienţi ai UPC pe pagina companiei de pe reţeaua socială Facebook, problemele au apărut în localităţi precum Timişoara, Buzăru, Botoşani sau Medgidia şi în cartierele bucureştene Iancului, Calea Moşilor, Calea Dorobanţi sau Bucureştii Noi.

Reprezentanţii companiei au precizat pentru ZF că au intervenit pentru remedierea problemei pe durata nopţii, dar şi în dimineaţa acestei zile.
“Ieri seară a fost un scurt circuit la metrou în jurul orei 21 care a provocat un mic incendiu pe cablurile electrice ale Metrorex. Din această cauză unul din cablurile de fibră optică de mare capacitate al UPC a fost ars. Intervenţia UPC a fost îngreunată de procedurile specifice de lucru în galeriile metroului, echipele noastre putând interveni doar în perioadele în care metroul nu circula (24,00-04,00). În acest moment, împreună cu Metrorex am reuşit să continuăm intervenţia şi pe timpul zilei, urmând nişte măsuri speciale de siguranţă umană. Ca urmare a acestui efort estimăm că vom avea toate serviciile funcţionale astăzi în jurul orei 15,00”, au spus pentru ZF reprezentanţii companiei.

Potrivit datelor UPC o parte dintre probleme au fost remediate de miercuri seară.

UPC avea la finele lunii septembrie 1,14 milioane de clienţi pentru serviciile TV, 316.700 clienţi pentru serviciile de internet şi 212.000 pentru telefonie fixă.