FAN Courier: Cadourile corporate generează în decembrie circa 7% din expediţiile totale

Autor: Mirabela Tiron 11.12.2012

Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai companiei de curierat FAN Courier, alături de Neculai Mihai şi Felix Pătrăşcanu, spune că aşteaptă ca luna aceasta aproape 7% din expediţii şi venituri să fie aduse de cadourile corporate trimise între companii.

"Dacă anul trecut aceste cadouri corporate au reprezentat 3-4% în expediţiile totale pe care le-am avut în decembrie, luna aceasta cred că vor ajunge la aproape 7%, după primele semnale pe care le avem", a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai companiei de curierat FAN Courier, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de profil.

Antreprenorul român spune că firmele trimit coşuri cu cadouri în toată ţara, cele mai multe incluzând sticle de vin sau cozonaci. În total, expediţiile de cadouri ar putea genera venituri de 1,1 milioane de lei (244.000 de euro), potrivit antreprenorului.

Noiembrie, luna cu cel mai mare trafic

Potrivit unor studii făcute de companie, cel mai mare trafic se înregistrează constant în luna noiembrie a fiecărui an, când comenzile sunt în medie cu 15% mai mari faţă de o lună obişnuită.

"Decembrie, decretată luna cadourilor, este o lună de vârf, însă nu depăşeşte luna noiembrie, din cauza numărului mai mic de zile lucrătoare."

În noiembrie 2012, compania a înregistrat aproape 1,5 milioane de expediţii faţă de 1,2 milioane expediţii într-o lună obişnuită cum este septembrie. FAN Courier, cu o flotă de 1.500 de maşini şi 2.500 de colaboratori, are peste 15.000 de clienţi, cei mai mulţi persoane juridice.

Compania a înregistrat în primele zece luni o cifră de afaceri de circa 197 de milioane de lei (43,7 mil. euro), iar până la finalul anului aşteaptă afaceri de 240 de milioane de lei (53 milioane de euro), potrivit oficialilor companiei. Bugetul pentru anul viitor al companiei arată un avans al afacerilor cu 9%.

Profit mai mic

Profitul însă este în scădere cu 2% faţă de nivelul înregistrat anul trecut pe fondul creşterii costurilor cu transportul cauzate de scumpirea combustibilului.

"Anul 2012 a fost anul în care ne-am îndreptat, cu prioritate, atenţia şi eforturile în două direcţii: consolidarea şi extinderea activită­ţilor, dar şi dezvoltarea capacităţii de "reac­ţie" la explozia comerţului online", a declarat Adrian Mihai, business development manager. Comenzile din comerţul online au generat 25% din afacerile FAN Courier, potrivit antreprenorului.

Cei trei antreprenori români - Felix Pătrăşcanu, Adrian şi Neculai Mihai - proprietari ai FAN Courier, cea mai mare companie de curierat cu capital autohton, şi-au dezvoltat afacerea pas cu pas, ajungând de la 3 expediţii pe zi realizate cu Daciile proprii (în urmă cu 14 ani) la peste 60.000 de expediţii pe zi în prezent.

FAN Courier a extins anul acesta gama de servicii de curierat rapid Express Loco la nivel naţional şi a lansat serviciul Collect Point care permite expedierea unui colet. Investiţiile efectuate în cei aproape 15 ani de la intrarea companiei în piaţă sunt de aproximativ 47,4 milioane de euro.

O piaţă pe care intră giganţii

FAN Courier activează în prezent pe o piaţă dominată de intrarea unor giganţi precum UPS, Poşta Franceză sau Poşta Germană în 2008. Compania locală Pegasus a fost preluată de o filială a Poştei Franceze, iar gigantul american UPS a cumpărat agentul autorizat Trans Courier Service. În urmă cu câţiva ani Cargus a fost cumpărată de DHL.

Anul acesta, compania de curierat express DHL a semnat un acord pentru vânzarea companiei de curierat intern Cargus către fondul de investiţii Abris Capital Partner.

Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică. Firma Cargus International a finalizat anul trecut cu afaceri de 93,3 mil. lei (21,6 mil. euro) şi un profit de 6,1 mil. lei (1,4 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.