Slovenii de la Studio Moderna au ajuns la 700 de angajaţi după ce au recrutat 200 de oameni în acest an

Autor: Laurentiu Cotu 19.11.2012

Compania slovenă Studio Moderna, care deţine serviciul de teleshopping Top Shop şi brandul de saltele Dormeo, a recrutat în acest an aproximativ 200 de oameni, ajungând în prezent la peste 700 de angajaţi pe piaţa locală. Mai mult, slovenii intenţionează să mai angajeze anul viitor încă cel puţin 75 de oameni, în special pe partea de call-center. Având în vedere dificultăţile de recrutare pe piaţa din Bucureşti, compania spune că s-ar putea orienta şi spre alte oraşe din ţară.

"Căutam în special oameni tineri, pe care îi formăm şi dezvoltăm în cadrul companiei prin traininguri specializate, pentru mulţi dintre aceştia munca din call-center fiind un start pentru carieră (...)", a declarat pentru ZF Transilvania Zoltan Pilecki, director general al Studio Moderna din România.

Absolvent al Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, cu specializare în domeniul financiar, Pilecki conduce compania Studio Moderna de mai mult de un an. Anterior, acesta a condus operaţiunile distribuitorului sloven de chiuvete şi electrocasnice Alveus în România şi a fost director comercial pentru producătorul de mobilă de bucătărie Svea.

Studio Moderna deţine în portofoliu mai multe branduri, cele mai cunoscute fiind Dormeo (saltele, perne, paturi, articole de casă), Kosmodisk (gama de produse pentru ameliorarea durerilor de spate) şi Top Shop (electrocasnice, produse de slăbit). În ultimii 2 ani însă, compania a dezvoltat alte două branduri, gama de vase de gătit cu ceramică Delimano şi marca Walkmaxx.

Slovenii au pe piaţa locală 20 de magazine Top Shop şi Dormeo urmând ca până la finele anului să mai deschidă încă o unitate în Bacău.

"În acest an am deschis 9 magazine Dormeo şi Top Shop în Bucureşti şi în ţară, investind în medie 40.000 de euro pentru o unitate, suma depinzând însă de suprafaţa de amenajat. Pentru 2013 suntem reţinuţi în ceea ce priveşte dezvoltarea retailului, dar vom ţine cont totuşi de oportunităţile pieţei", a spus Pilecki.

Studio Moderna estimează pentru acest an o creştere cu cel puţin 10% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut, în contextul expansiunii rapide a reţelei de magazine. Slovenii au realizat în 2011 pe piaţa locală afaceri de peste 30 mil. euro.

"Anul 2012 a fost un an dificil, pe fondul schimbărilor politice şi economice din ţară, mai ales începând cu trimestrul al doilea. Scăderea puterii de cumpărare, creşterea costurilor, deprecierea monedei naţionale, apetitul redus pentru consum sunt factori care influenţează negativ vânzările", a precizat directorul general Studio Moderna.

"Pentru anul ce vine păstrăm anumite rezerve în ceea ce priveşte creşterea cifrei de afaceri şi a profitabilităţii, întrucât şi 2013 se anunţă a fi un an instabil", a afirmat Pilecki. Compania spune că o altă problemă cu care se confruntă şi care ia o mare amploare în prezent sunt produsele contrafăcute.