Cine a investit cele mai mari bugete în comunicarea medicală în acest an?

Autor: Andreea Mindrila 13.11.2012

Comunicarea medicală atrage bugete semnificative de la an la an în pofida trendului descendent înregistrat la nivelul industriei de comunicare în ansamblu.

În primele opt luni ale acestui an Reckitt Benckiser este compania care a investit cel mai mare buget în comunicarea la TV, în print şi la radio (fără partea de online şi publicitate outdoor), suma totală ridicându-se la 3,97 milioane euro, potrivit datelor furnizate de Brand Programming Network, agenţia de media membră a grupului de comunicare Lowe. Pe locul doi în top se situează Novartis/Sandoz, compania alocând în acelaşi interval 3,52 milioane euro pentru a-şi promova produsele.

Clasamentul este completat de Walmark, care a cheltuit pentru comunicarea la TV, în presa scrisă şi la radio în intervalul ianuarie - august 2012 trei milioane euro, diferenţa faţă de primul clasat fiind de un milion de euro.

Toate cele trei companii au alocat între 95% şi 99% din buget pentru promovarea la televizor, acest mediu câştigând în general cele mai mari cote din cheltuielile de marketing şi comunicare ale advertiserilor datorită gradului ridicat de acoperire la nivel naţional. Astfel, companiile din sectorul farma îşi orientează investiţiile în publicitatea televizată pentru a atinge un public cât mai numeros iar impactul comunicării, resimţit în vânzări, să fie cât mai mare.

Oana Cociaşu, managing partner al agenţiei de comunicare medicală Lowe Medic One din cadrul grupului Lowe, spune că majorarea sumelor investite în publicitate de companiile din sectorul farma s-a datorat în principiu lansării de noi produse, creşterii bugetelor investite de clienţii existenţi şi faptului că anumite categorii din sfera sănătăţii precum farmaciile şi centre medicale private au început să comunice.

Ea citează studiul Media Fact Book, potrivit căruia sectorul farma şi-a continuat şi anul trecut ascensiunea, aflându-se pe poziţia a treia în topul advertiserilor români, cu circa 25 de milioane de euro cheltuite net pentru achiziţia de spaţiu media.

Pe următoarele locuri în topul investiţiilor în comunicarea la TV, în print şi la radio în primele opt luni ale acestui an se află companiile Sanofi/Zentiva (2,36 mil. euro), Terapia Ranbaxy (2,29 mil. euro) şi Biofarm (1,91 mil. euro).