Cel mai nou pariu al omului de afaceri Daniel Guzu: producţia de sucuri şi dulceţuri

Autor: Andreea Neferu 10.10.2012

Omul de afaceri Daniel Guzu, care deţine producătorul de materiale de construcţii Duraziv, dar şi o livadă şi o vie în localitatea Panciu din judeţul Vrancea, a început producţia de dulceţuri şi sucuri naturale în urma unei investiţii de 500.000 de euro. Produsele vor fi comercializate sub brandul "Ana are".

"Acesta este un business care a atras numeroase fonduri, dar pentru mine este o pasiune şi un pariu (…). Am început cu vinuri, care valorifică la maximum potenţialul acestei zone, şi ne-am extins uşor spre alte produse naturale (...)", a declarat Guzu.

El a afirmat că sucurile de mere şi dulceaţa de vişine, cireşe şi nuci verzi pe care le produce în comuna Ţifeşti din judeţul Vrancea sub brandul "Ana are" sunt comercializate prin cele 4 magazine proprii pe care le deţine în Popeşti-Leordeni, Panciu, Focşani şi Ţifeşti. De asemenea, omul de afaceri se află în discuţii cu două reţele de supermarketuri/hipermarketuri pentru comercializarea sucurilor de mere.

Spune nu exporturilor. Deocamdată

"Deocamdată nu ne gândim la exporturi, pentru că există suficientă piaţă pe plan local", a explicat Guzu. Omul de afaceri a mai spus că producţia de anul acesta de sucuri se va ridica la circa 300 de tone, în timp ce producţia de dulceţuri, la 10 tone.

Producţia alimentară a omului de afaceri Daniel Guzu este operată prin intermediul firmei Natura SRL, business care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 1 milion de euro. Pentru anul acesta, Guzu estimează că vânzările companiei se vor ridica la circa 1,5 milioane de euro.

Omul de afaceri deţine în Vrancea 130 de hectare de vie şi 65 de hectare de livadă şi a investit în ultimii ani circa 10 milioane de euro în domeniul alimentar. Potrivit informaţiilor de anul trecut, Guzu produce la Panciu 2.000 de tone de fructe anual, preponderent mere şi pere, precum şi 10.000 de hectolitri de vin.

Cine este Daniel Guzu

Daniel Guzu, 43 de ani, care a fondat businessul de lacuri şi vopsele Fabryo, pe care l-a vândut ulterior către fondul de investiţii suedez Oresa Ventures, a obţinut circa 20 de milioane de euro din exit-ul de la Fabryo, suma fiind reinvestită în compania Duraziv şi în producţia de vin şi fructe. Omul de afaceri a investit câteva milioane de euro şi în domeniul imobiliarelor, însă anul trecut s-a retras din acest business, potrivit celor mai recente informaţii.

Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, principalul business al antreprenorului român, a înregistrat anul trecut afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% faţă de anul anterior. Duraziv deţine trei fabrici în România: de mortare uscate, de vopsele şi tencuieli pe bază de apă, respectiv de profiluri metalice, toate situate lângă Bucureşti, în Po­peşti-Leor­deni.

Divizia de vopsele a fost lansată în a doua parte a anului 2010, moment care a marcat revenirea antreprenorului Daniel Guzu pe acest segment de piaţă, după vânzarea Fabryo.