Vest-europenii vor putea accesa conţinut muzical online prin televizoarele Samsung

Autor: Anca Dumitrescu 10.10.2012

Acordul conferă Samsung o nouă cale de promovare a televizoarelor, în timp ce încurajează utilizatorii să se aboneze la serviciile Spotify, în loc să acceseze ofertele gratuite ale acestei companii, susţinute de publicitate.

Parteneriatul vine într-o perioadă în care companiile tehnologice luptă să se poziţioneze pe piaţa serviciilor de furnizare online de muzică, aflate în dezvoltare, şi care ar putea devansa vânzările de CD-uri, ca principală sursă de venituri pentru casele de producţie.

Între companiile care concurează Spotify se află Rhapsody, Rdio şi Pandora Media din Statele Unite, ca şi Deezer din Franţa şi Wimp din Norvegia.

Un alt concurent major este iTune al Apple, deşi nu oferă un serviciu online de muzică.

În urma acordului, televizoarele Samsung vor fi dotate cu o aplicaţie adaptată la ecranele TV, iar utilizatorii vor avea nevoie se se aboneze la servicii Spotify prin televizoarele companiei sud-coreene.

Aplicaţia va fi deocamdată disponibilă în anumite state europene, între care Marea Britanie, Franţa, Germania şi ţările scandinave.

Acordul vine după acorduri similare încheiate de Samsung cu companii precum Microsoft şi Skype.

Anul trecut, compania sud-coreeană a lansat propriul serviciu online de muzică, numit Samsung Music Hub, dar analiştii cred că acordul cu Spotify arată că Samsung a realizat cât de greu este să închei acorduri de furnizare de muzică cu casele de producţie.

Spotify a fost înfiinţată în Suedia, unde are facilităţi de cercetare şi dezvoltare, dar are sediul central în Marea Britanie.