Selgros va instala panouri solare pe jumătate din magazine

Autor: Radu Bostan 09.10.2012

Lanţul de magazine cash & carry Selgros va monta în următoarea perioadă panouri solare pe mai bine de jumătate din reţeaua de unităţi din România, planul de investiţii fiind evaluat la 20 mil. euro.

Anunţul a fost făcut după ce compania a finalizat recent prima astfel de investiţie, de 2 mil. euro, pe acoperişul magazinului din Pantelimon, judeţul Ilfov. Selgros este primul mare jucător din retail care începe să facă bani din energia solară, sector al energiilor regenerabile cotat cu cel mai mare potenţial de creştere după boom-ul înregistrat în eoliene. "Din calculele noastre, tot sudul României se pretează la parcuri fotovoltaice. Alte 11 magazine din reţeaua noastră vor fi cu siguranţă utilate cu panouri solare", a spus Alexandru Vlad, directorul executiv Selgros Cash & Carry, într-o conferinţă de presă. În prezent, reţeaua Selgros numără 19 magazine.

Prin parcul solar de pe acoperiş, magazinul din Pantelimon va introduce 1,3 MWh pe an în reţeaua de electricitate.

Luând în calcul un preţ al certificatelor verzi de 55 euro, Selgros estimează că îşi va amortiza investiţia în şase ani. Compania a finanţat acest proiect în întregime din fonduri proprii. "Vom aştepta 6-7 luni până să vedem dacă socoteala noastră se potriveşte cu ceea ce obţinem efectiv, după care putem să construim în peste două-trei magazine pe an astfel de parcuri fotovoltaice. Construcţia unui astfel de parc durează în jur de şase săptămâni, merge foarte repede", a spus Alexandru Vlad.

În ceea ce priveşte evoluţia businessului pentru anul acesta, reprezentanţii Selgros se aşteaptă în privinţa cifrei de afaceri ca aceasta să rămână la nivelul celei de anul trecut, adică în jur de 3,4 mld. lei. În afară de efectele crizei asupra consumului, Selgros se mai confruntă şi cu concurenţa în creştere.

"Concurenţa creşte foarte mult, atât cea directă, cât şi cea indirectă, şi atunci un tort care se micşorează trebuie împărţit la mai mulţi", apreciază Vlad.

Totuşi retailerul are în plan extinderea reţelei de 19 unităţi. "Mai avem câteva oraşe care au zone în care nu suntem şi urmărim să achiziţionăm terenuri propice şi să putem deschide magazine. Au fost şi ani în care am deschis patru magazine şi au fost ani în care nu am deschis niciunul. În următorii trei-patru ani probabil vom deschide în jur de două-trei magazine", a mai spus directorul executiv al Selgros. Deschiderea unei noi unităţi costă între 15 şi 17 mil. euro.