UPDATE: Grupul Anchor alocă 50 mil. euro pentru extinderea şi reconfigurarea Plaza şi Bucureşti Mall

Autor: Cristina Cuncea 03.10.2012

Dezvoltatorul imobiliar Anchor Grup, din Turcia, a anunţat miercuri că va aloca 50 de milioane de euro pentru extinderea şi reconfigurarea celor două mall-uri deţinute în Bucureşti, Plaza România şi Bucureşti Mall.

Fondurile vor proveni din surse proprii, dezvoltatorul beneficiind de sprijinul Fiba Holding, grup din care face parte.

Investiţiile Anchor în România vor ajunge astfel la 350 de milioane de euro.

Suprafaţa celor două centre comerciale va fi extinsă cu 20%. În urma investiţiilor, spaţiile închiriabile cumulate ale Plaza România şi Bucureşti Mall vor depăşi 100.000 metri pătraţi.

"Vrem să începem lucrările pentru reconfigurare şi extindere în primăvara anului viitor pentru Plaza România şi câteva luni mai târziu pentru Bucureşti Mall. Luc rările se vor întinde pe o perioadă de 18-24 luni. Nu vom închide centrele pe perioada lucrărilor, vom închide doar părţi din acestea", a declarat, într-o conferinţă de presă, Eli Ergun Ergen, directorul executiv al Anchor Grup.

El a menţionat că intenţia dezvoltatorului este de a transforma Plaza Mall, amplasat pe Bulevardul Timişoara, într-un centru destinat în special activităţilor recreative, astfel că în mall va exista o zonă extinsă de entertainment.

"Plaza România va beneficia de unui dintre cele mai mari parcuri de distracţii indoor din Estul Europei. De asemenea, vom îmbunătăţi mixul de chiriaşi, prin atragerea unor nume noi în mall. Ne vom axa în special pe clienţii din zona în care este amplasat centrul comercial şi mai puţin pe atragerea de clienţi din alte zone din Bucureşti. La Bucureşti Mall ne vom axa mai mult de zona de fashion. Vrem să facem din cele două mall-uri o destinaţie pentru 7 zile din 7 şi nu doar una de weekend, cum sunt centrele comerciale în prezent", a adăugat Ergen.

El spune că mall-urile nu vor fi doar renovate, ci vor suferi o primă transformare majoră, proces care face parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii 5-10 ani.

"Am planificat această tranformare anticipând ce se va întâmpla pe piaţa de profil în următorii ani", a precizat Ali Ergun Ergen.

În ceea ce priveşte piaţa de retail, oficialul Anchor Grup, unul dintre cei mai experimentaţi manageri în acest domeniu din România, apreciază că anul viitor va fi unul mai bun decât ultimii.

"Investim în această piaţă, deci credem în ea. Piaţa românească de retail nu este însă independentă de piaţa europeană. Credem că anul viitor va fi mai bun", a arătat Ergen.

Anchor Grup este prezentă în România de 15 ani, fiind activă pe segmentele comercial, clădiri de birouri şi rezidenţial.

Portofoliul companiei include centrele comerciale Bucureşti Mall şi Plaza România, inaugurate acum 13, respectiv 8 ani, clădirea de birouri Anchor Plaza şi complexul imobiliar InCity Residences, toate în Bucureşti.

Bucureşti Mall are o suprafaţă închiriabilă de circa 37.000 metri pătraţi, după extinderea din 2007, cu 9.000 de metri pătraţ. Centrul comerial are o parcare de 1.850 de locuri, fiind amplasat în cartierul Vitan.

Suprafaţa închiriabilă a Plaza România este de aproape 47.000 metri pătraţi şi o parcare de 2.000 de locuri.

Anchor face parte din grupul investiţional Fiba, deţinut de omul de afaceri turc Husnu M.Ozyegin.

Fiba Group a fost fondat în 1987 şi deţine la nivel global active de peste 18 miliarde dolari. Grupul are activităţi în domeniul bancar, leasing, factoring, asigurări, fonduri de investiţii, precum şi în aviaţie, retail, imobiliare, energie sau construcţii navale. Fiba a intrat în anul 1997 pe piaţa dezvoltărilor imobiliare în Europa de Est, regiune în care au investit până acum în construcţia unor spaţii care totalizează 536.000 de metri pătraţi. Holdingul Fiba are în administrare 74 de companii în 12 ţări, în care lucrează peste 12.000 de angajaţi.