Germanii controlează comerţul modern

Autor: Cristina Roşca 03.10.2012

Piaţa locală de comerţ modern este dominată de companiile germane care controlează afaceri de 4,3 mld. euro anul trecut, aproape 60% din total. Mai mult, germanii au fost cei care au început să scrie istoria comerţului modern în România în 1996, când Metro Cash&Carry a deschis primul magazin.

Deşi companiile nemţeşti domină în continuare, în acest an a avut loc o rocadă la "cel mai înalt nivel". Astfel, retailerul german Kaufland, cu afaceri de 1,31 mld. euro anul trecut, a devenit cel mai mare jucător din comerţul modern din România. Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni din România, după ce în cei şase ani de la intrarea pe piaţă a continuat să crească adoptând o poziţie discretă.

Retailerul german a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie în acest top după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în acest an a detronat Metro Cash & Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, punctul de referinţă pentru comerţul modern în România. Alături de Metro Cash&Carry şi Kaufland, pe piaţa locală de comerţ modern mai activează Real, Penny Market, Lidl şi Billa.