Jumătate de milion de români au mers în sejururi all-inclusive în Bulgaria. „Îi atragem şi prin turismul cultural, de spa şi de golf“

Autor: Mirabela Tiron 30.09.2012

Jumătate de milion de români şi-au petrecut vacanţa de vară pe litoralul bulgăresc în perioada iunie-august anul acesta, în total staţiunile bulgăreşti primind 2,7 milioane de turişti faţă de doar 1-1,5 milioane de persoane estimate pe litoralul românesc, potrivit lui Ivo Marinov, un reprezentant al Ministerului Economiei, Energiei şi Turismului din Bulgaria, şi datelor ZF.

 

"Nu avem încă date cu privire la suma lăsată de turiştii români pe litoralul românesc, însă România rămâne una dintre cele mai importante pieţe pentru noi. Românii au venit în staţiunile bulgăreşti atât pentru sejururi de o săptămână, cât şi pentru weekend", a spus Ivo Marinov, viceministrul economiei, energiei şi turismului în Bulgaria. El a precizat că în 2011 în staţiunile bulgăreşti au fost 960.000 de români în perioada iunie-octombrie. Dacă fiecare român a lăsat cel puţin 250 de euro în staţiunile bulgăreşti, atunci vecinii noştri au încasat de la noi 240 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Hotelierii bulgari îi atrag pe români prin ofertele all-inclusive şi preţ

Anul trecut Bulgaria a obţinut din turism venituri totale de 2,8 miliarde de euro, primind circa 6,4 milioane de turişti străini, în creştere cu 4,6% faţă de anul anterior. Pieţele principale furnizoare de turişti sunt cele din Uniunea Europeană. Anul acesta bulgarii aşteaptă venituri de 3 miliarde de euro din turism, pe fondul creşterii numărului de turişti cu 7% faţă de nivelul de anul trecut, potrivit lui Ivo Marinov.

"În plin sezon în Bulgaria găseai cazare cu 30 de euro la un hotel de patru stele, cu all-inclusive, în timp ce pe litoralul românesc abia dacă se găsea acest tarif la un hotel cu patru stele cu mic dejun doar", a spus Cristian Pandel, proprietarul agenţiei de turism Christian Tour, care a trimis 22.000 de români în Bulgaria. Dacă litoralul românesc nu atrage prea mulţi turişti străini, cel bulgăresc primeşte vizitatori din Iran, Israel, Anglia, Germania şi alte ţări.

"Litoralul bulgăresc a rămas atractiv şi anul acesta şi se va menţine aşa pentru mulţi ani înainte, atâta timp cât pe litoralul românesc nu se schimbă ceva în ceea ce priveşte curăţenia plajei şi a apei. Mai mult, raportul calitate preţ i-a determinat pe mulţi români să aleagă litoralul bulgăresc. Am vândut mai multe pachete decât anul trecut", a spus Roxana Bălcescu, co-proprietar al agenţiei de turism CMB Travel.

Chiar şi aşa, hotelierii români spun că a fost cel mai bun sezon

Deşi litoralul bulgăresc a atras jumătate de milion de turişti români, hotelierii români anunţau că sezonul acesta a fost cel mai bun pentru litoralul românesc în ultimii patru ani. Date oficiale exacte cu privire la numărul de turişti care au ajuns sezonul acesta pe litoralul românesc nu există, însă jucătorii din turism estimează aproape 1-1,5 milioane de persoane care şi-au petrecut vacanţa pe litoralul românesc. Suma cheltuită pe litoral de turiştii români cazaţi în structurile clasificate, dar şi la negru se ridică la aproximativ 270 milioane de euro, potrivit statisticilor făcute de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

"Încercăm să atragem turişti nu doar pe litoralul bulgăresc, dar şi pentru facilităţile de golf pe care le are acum Bulgaria, după ce au fost deschise 8 noi complexuri de golf, pentru turismul cultural, de spa şi rural şi pentru circuitele de degustare vin şi preparate tradiţionale", a spus Ivo Marinov.

Bulgarii au aproape 400 de kilometri de plaje, cele mai populare staţiuni fiind Nisipurile de Aur şi Sunny Beach. Dat fiind numărul mare de turişti atraşi, Bulgaria rămâne destinaţia cea mai căutată din străinătate. Anul trecut românii au cheltuit 1,4 miliarde de euro pe vacanţele în străinătate.