Anca Rarău de la Banca Transilvania va prelua marketingul de la BCR

Autor: Razvan Voican 25.09.2012

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, a recrutat-o pe Anca Rarău de la Banca Transilvania pentru a gestiona strategia de marketing împreună cu bugetele aferente.

În 2011 BCR a cheltuit 50,5 mil. lei pe acţiuni de publicitate şi marketing, în creştere cu peste 5% faţă de 2010. În aceste condiţii, procesul de selecţie a unui nou şef responsabil de marketingul BCR a fost urmărit cu sufletul la gură de întreaga breaslă de advertising şi în special de firmele care au contracte în derulare cu banca.

Toată piaţa aşteaptă cu interes să vadă cum se va schimba abordarea BCR atât în privinţa coordonatelor strategiei de marketing, dar mai ales la nivelul sumelor alocate cu această destinaţie.

BCR se află sub o mare presiune ca urmare a angajamentului echipei de top management conduse de Tomas Spurny de a readuce banca pe profit în cursul anului viitor. Aceasta implică atât măsuri de restructurare, inclusiv la nivel de personal, cât şi redimensionări ale diferitelor categorii de cheltuieli de exploatare.

Anca Rarău a lucrat timp de aproape 17 ani pentru Banca Transilvania, contribuind la configurarea unei imagini distinctive a BT ca bancă a întreprinzătorilor, în condiţiile în care aceasta a trecut treptat de la statutul de bancă regională la cel de instituţie de credit de anvergură naţională, care a ajuns în 2011 chiar pe locul al treilea după active.

Campaniile de imagine ale BT au fost recunoscute în piaţă ca având un grad mare de originalitate şi eficienţă, susţinând creşterea afacerilor băncii inclusiv în perioada de criză, dar fără a implica sume costisitoare. Anca Rarău a coordonat şi zona de comunicare, având de gestionat mai multe episoade delicate pe parcursul evoluţiei celei mai mari bănci cu capital majoritar privat românesc.

În organigrama BCR direcţiile de marketing şi comunicare sunt separate, ambele raportând către CEO.

După atâţia ani petrecuţi la Cluj-Napoca, la cartierul general al BT, BCR a convins-o să vină la Bucureşti pentru a se alătura eforturilor de refacere a profitabilităţii şi de revigorare a imaginii celei mai mari bănci din sistem.

În ultima perioadă BCR a derulat un proces rapid de căutare a unui nou director de marketing după ce fostul titular al acestui post, Daniel Pană, şi-a pierdut funcţia după 8 ani. Surse bancare afirmă că în faza finală a selecţiei au ajuns doi candidaţi - Anca Rarău şi un expat. În final, a fost preferată Anca Rarău, unul dintre cei mai fideli angajaţi ai Băncii Transilvania.