Şeful OMT vede România o piaţă încă foarte competitivă din punct de vedere al preţurilor în turism

Autor: Liviu Iancu 24.09.2012

"Romania este încă o destinaţie foarte, foarte competititvă din punct de vedere al preţurilor. Acesta este, practic, unul dintre cele mai mari atuuri ale României la capitolul vânzări", a spus Rifai la o conferinţă pe tema turismului de sănătate, organizată la Bucureşti.

El crede că România se califică din toate punctele de vedere pentru dezvoltarea turismului de sănătate, penu că are un nivel înalt de cunoştinţe şi tehnică în domeniu, este amplasată strategic şi în industria de turism există un nivel înalt de expertiză.

"OMT este decis să sprijine aceste eforturi şi sunt convis că, foarte curând, România va deveni o destinaţie foarte importantă în turismul de sănătate", a spus el.

El a comparat România cu un "luceafăr care va începe să strălucească în domeniul turismului de sănătate.

Rifai a afirmat că printre ţările care valorifică foarte bine turismul de sănătate se numără Ungaria, Turcia, Israel şi Filipine.

Oficialul OMT a mai spus că în acest an circa un miliard de turişti au călătorit în alte ţări, la nivel mondial, şi au cheltuit aproximativ 1,3 trilioane de euro. Potrivit estimărilor organizaţiei, până în anul 2030 vor exista 1,8 miliarde de persoane care vor trece anual graniţele ţărilor în care locuiesc.

"Turismul mondial a crescut în acest an cu 5%, în ciuda problemelor cu care se confruntă toată lumea - criza economică sau problemele politice din nordul Africii", a mai spus el.

Potrivit Organizaţiei Patronatelor din Turismul Balnear, circa 100.000 de străini vin anual în România pentru servicii de sănătate, de peste trei ori mai puţini decât înainte de 1989, marea majoritate în staţiuni balneare.

Datele organizaţiei arată că fiecare străin care vine la tratament în România cheltuie în medie circa 800 de euro, inclusiv cazarea şi masa.

Reiese astfel că România câştigă anual de la cei 100.000 de străini aproximativ 80 de milioane de euro.