Romtelecom a adus oameni de la Procter&Gamble şi Vodafone în echipa de vânzări şi strategie

Autor: Adrian Seceleanu 23.09.2012

Romtelecom, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, cu aproape 5 milioane de abonamente la serviciile de telefonie, internet şi TV, a făcut schimbări în departamentul de strategie şi comercial rezidenţial, pentru care a recrutat manageri care au lucrat pentru Procter & Gamble şi Vodafone.

Unul dintre managerii recrutaţi este Roxana Baias, care a început să lucreze din iulie pentru Romtelecom pe poziţia de director coordonator marketing şi managementul produsului. Ea îi este direct subordonată lui Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi comercial rezidenţial al companiei.

În vârstă de 36 de ani, Roxana Baias are o experienţă de 14 ani în brand management, marketing şi vânzări, dintre care 12 ani în Procter&Gamble, unde a ocupat succesiv mai multe poziţii de management. Ea va coordona activităţile de comunicare de marketing, managementul produsului, retenţie şi customer intelligence.

Recrutarea Roxanei Baias are loc şi în contextul în care Peter Terpak, director coordonator pentru marketingul produsului & afaceri TV, va pleca din companie începând cu luna octombrie, pentru a-şi continua cariera profesională în ţara natală, la Slovak Telekom, parte din acelaşi grup internaţional de telecomunicaţii ca Romtelecom (Deutsche Telekom). Poziţia deţinută în prezent de Terpak va fi desfiinţată, iar persoanele care îi raportau direct îi vor fi subordonate Roxanei Baias.

În prezent în subordinea lui Peter Terpak se află Alina Petri (director e-business şi publicitate), Ciprian State (director dezvoltare şi management servicii şi produse) şi Radu Tudorache (director management Segmente şi implementare oferte comerciale).

Romtelecom a recrutat în echipa sa şi un manager de la Vodafone - Anamaria Rotar, care a trecut de pe funcţia de director al operaţiunilor de retail al operatorului de telefonie mobilă în cea de director coordonator vânzări regionale retail al companiei de telefonie fixă, internet şi TV.

Ea are peste 17 ani de experienţă în dezvoltarea afacerii, canale de vânzări şi management general, în companii precum HVB Bank, Unicredit Ţiriac Bank şi Kiwi Finance, ultima sa poziţie fiind cea de director de vânzări pentru Vodafone România.

La jumătatea anului trecut, Rotar fusese recrutată de Vodafone de la UniCredit Ţiriac Bank în funcţia de director al opera­ţiunilor retail, unde a avut misiunea de a participa, printre altele, la schimbările din reţe­aua de magazine a companiei.

"Pentru operaţiunile noastre de retail, care trebuie să fie îmbunătăţite, am stabilit obiectivul ca ele să devină numărul unu în România, nu doar pe segmentul telecom. Pentru a atinge acest target, de operaţiunile noastre de retail se va ocupa Anamaria Rotar. Echipa ei finalizează acum noul design al magazinelor Vodafone, a cărui implementare va începe cât de curând. Lucrăm şi la trainingul oamenilor şi la structura de puncte de vânzare", declara anul trecut într-un interviu pentru ZF Inaki Berroeta, directorul general al Vodafone România.

Ca parte a schimbărilor, Romtelecom a creat şi o poziţie de director coordonator pentru managementul performanţei, în care a fost numit Iulian Tudorache, care lucrează pentru Romtelecom din 2004.

Odată cu funcţia de director coordonator pentru managementul performanţei Tudorache a preluar noi responsabilităţi: noua structură se ocupă de stabilirea de indicatori de performanţă, financiari şi operaţionali, precum şi de raportarea lor pentru întreaga companie.

Romtelecom este cel mai mare furnizor de telefonie fixă şi numărul doi pe pieţele de internet fix şi televiziune. Anul trecut compania a avut venituri de 655 mil. euro. Acţionarii principali ai Romtelecom sunt grupul elen OTE (54%) şi statul român (46%).