Prima pagina

Vara fierbinte pentru racoritoare

09.05.2003, 00:00 13

Vara fierbinte care se anunta ii determina pe vanzatorii de bauturi racoritoare sa creada ca in acest an vanzarile se vor "incinge".
Catalin Lascu, director de franciza al PepsiCo Beverage International pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova  a declarat ca estimarile pietei bauturilor racoritoare sunt peste media obisnuita.
"Ultima estimare a cresterii pentru intreaga piata a bauturilor racoritoare carbonatate in 2003 fata de anul anterior este de 10%, ceea ce este cu mult peste media obisnuita," a spus Lascu.
Piata bauturilor racoritoare carbonatate este estimata de catre analisti ca fiind situata in jurul valorii de aproximativ 200 milioane de dolari.
Andrew Cowell, director general Coca-Cola Romania spune insa ca este prematur sa vorbeasca de o crestere a pietei.
"Nu putem inca discuta despre evolutia vanzarilor din aceasta vara, deoarece vara abia a inceput. Oricum, tendinta este una pozitiva, iar vara a fost intotdeauna o perioada fasta pentru activitatea noastra," a spus Cowell.
In asteptarea caldurilor caniculare, companiile din industrie au inceput sa se intreaca in lansari de produse.
PepsiCo tocmai a lansat pe piata romaneasca marca Mountain Dew (MD), prezenta pe piata americana inca din anii '40.
MD este produsa si distribuita de partenerul PepsiCo in Romania, Quadrant Amroq Beverages.
Noul produs este prezentat publicului atat in sticle nereturnabile de 0,33 litri, cat si in ambalajele obisnuite (PET la 0,5 litri si la 1 litru).
Pretul recomadat al produsului sticle este de 16.000 lei, respectiv 23.000 lei.
"Este prematur sa anticipam exact volumul de vanzari, inainte de trecerea unui trimestru, deoarece produsul va fi consumat cu precadere in ambalaje single-serve (n.red. de unica folosinta). Oricum, in ultima vreme toate estimarile noastre au fost depasite de realitate si de entuziasmul cu care consumatorii romani au primi noutatile", a spus Catalin Lascu.
Directorul de franciza PepsiCo este de parere ca in continuare pe piata racoritoarelor se intrevede o tendinta de diversificare atat a produselor cat si a ambalajelor, dar si de sustinere puternica prin campanii de imagine.
Lascu a spus ca anul trecut compania a inregistrat o crestere de 40% in 2002 fata de 2001, fara a preciza insa valoarea vanzarilor.
"Cresterea produselor PepsiCo in Romania a fost, in ultimii trei ani (200-2002) de 38%, 32%, respectiv 40% de la un an la altul, iar in primul trimestru 2003, procentul este mult mai mare, de 74%, Romania aflandu-se, in acest moment, pe locul 3 in lume, in sistemul Pepsi, in ce priveste ritmul de crestere. Crescand mai mult decat piata, aceasta inseamna, desigur, si cresterea cotei de piata," a adaugat Lascu.
Lascu a mentionat ca evolutia ascendenta a vanzarilor companiei se datoreaza diversificarii portofoliului de produse, cresterii distributiei si largirii bazei de consumatori.
 Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC), la randul sau, imbuteliatorul si distribuitorul Coca-Cola, a anuntat ca vanzarile companiei din Romania au crescut cu 19% anul trecut, adica de aproximativ 150 milioane de dolari.
"Toata piata de bauturi racoritoare a crescut anul trecut datorita dezvoltarii continue a segmentelor de baza: bauturi carbonatate, apa, sucuri naturale, nectaruri, ceaiuri si bauturi energizante," a declarat directorul general Andrew Cowell.
Compania a lansat de la inceputul anului cinci noi produse, ultimul dintre acestea fiind Fanta Verde, cu mar.
Anul trecut, compania a achizitionat pe piata romaneasca divizia de apele minerale Dorna, in urma unei tranzactii estimate la aproximativ 20 milioane de dolari. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO