Prima pagina

Vanzari Carrefour de 190 mil. euro pe primul semestru

29.07.2005, 19:54 11

Cele patru hipermarketuri Carrefour din Romania au ajuns in prima jumatate a acestui an la vanzari de aproape 190 de milioane de euro, in crestere cu peste 83% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand erau operationale doar trei magazine.

"Evolutia se va traduce si intr-o crestere neta a rezultatelor, care va permite absorbirea scaderii marjelor din exploatarea magazinelor din Franta", sustin reprezentantii Hyparlo, compania care opereaza hipermarketurile Carrefour din Romania.

Cele patru hipermarketuri din Bucuresti si Brasov (unul) au ajuns sa reprezinte in prima jumatate a anului 28% din afacerile Hyparlo, cel mai mare francizat al gigantului francez Carrefour.

Grupul francez a ajuns in primul semestru al acestui an la vanzari de aproape 670 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Pe ansamblul anului, vom inregistra o crestere a cifrei de afaceri cu doua cifre gratie activitatii din Romania", mai spun reprezentantii Hyparlo, care si-a majorat cifra de afaceri doar cu 4% in Franta.

La inceputul anului 2005, Hyparlo a anuntat ca preia integral compania Hyproma, care opereaza magazinele Carrefour in Romania. Anterior, actiunile filialei erau detinute in proportii egale de Hyparlo si Carrefour.

Astfel, rezultatele magazinelor din Romania sunt consolidate in proportie de 100% in rapoartele Hyparlo, fata de 50% in 2004.

Cresterea vanzarilor magazinelor Carrefour vine in conditiile unei puternice concurente in Bucuresti, unde exista in acest moment patru hipermarketuri (trei Carrefour si un Cora), sapte magazine cash & carry (patru Metro si trei Selgros) si peste 20 de supermarketuri (Mega Image, Billa, La Fourmi, XXL mega discount).

Mai mult, alte doua hipermarketuri sunt in diferite faze de constructie - un magazin Cora in toamna acestui an in zona Lujerului, respectiv un magazin Carrefour ce urmeaza a fi deschis anul viitor la Baneasa.

De asemenea, operatorul german Metro ar putea deschide inca un magazin cash & carry in Baneasa pana la finele acestui an, urmand sa apara pe piata mai multe magazine din categoria discounterelor (magazine cu preturi reduse) deschise de Kaufland sau Penny Market. In aceste conditii, Hyparlo mizeaza puternic si pe provincie. Dupa ce in toamna anului trecut a deschis primul sau magazin in provincie la Brasov, francezii vor adauga in toamna acestui an inca unul la Ploiesti, pentru ca anul viitor sa ajunga si la Constanta, si la Cluj. Tot la Cluj va ajunge anul viitor si Cora.

Strategia de dezvoltare a grupului prevede deschiderea a doua magazine in fiecare an, in final urmarindu-se atingerea unui numar de 20 de centre comerciale in Bucuresti si in orasele cu peste 300.000 de locuitori.

Valoarea totala a proiectelor programate in Romania este estimata la jumatate de miliard de euro, pana in prezent fiind investita suma de aproximativ 120 de milioane de euro.

Conducerea Carrefour estima, la sfarsitul anului trecut, ca vanzarile in Romania ar putea ajunge la circa 260 mil. euro in 2004, dublu fata de nivelul din anul anterior.

Cora este pentru moment singurul concurent al Carrefour pe segmentul hipermarketurilor. Cora a realizat anul trecut prin intermediul singurului sau hipermarket o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, urmand ca anul acesta, o data cu deschiderea celui de-al doilea, sa ajunga la 150 de milioane de euro.

In urmatoarea perioada isi va face aparitia pe piata romaneasca si Real, divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, dar si Auchan.

Auchan va intra prin intermediul unei companii conduse de fostul sef al Cora in Romania. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO