Prima pagina

UE da 10.000 de euro pentru idei de afaceri

16.05.2008, 14:45 49

Intreprinderile mici si mijlocii pot primi de la UE fonduri nerambursabile de pana la 10.000 de euro pentru a-si finanta ideile de afaceri, mai exact pentru elaborarea de planuri de afaceri, de studii de prefezabilitate sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii competitive sau pentru elaborarea de studii si strategii de management, marketing sau analize financiare pentru proiecte noi.
Accesul IMM la servicii de consultanta calificata se face in cadrul operatiunii "Sprijin pentru consultanta acordat intreprinderilor mici si mijlocii", in limita unui buget de 6,34 milioane euro, incepand cu 19 mai.
De aceste fonduri nu pot insa sa beneficieze antreprenorii care activeaza in sectoarele pescuit si acvacultura, productia primara a produselor agricole, procesarea si comercializarea produselor agricole sau sectorul carbonifer.
Intreprinderile care au acces la aceste fonduri sunt intreprinderile mici care au intre 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 10 milioane de euro si intreprinderi mijlocii care au intre 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro la cursul euro din data de 31 decembrie 2007.
Cheltuielile considerate eligibile pentru investitii trebuie sa indeplineasca cumulativ mai multe criterii: trebuie sa fie efectiv platite intre data semnarii contractului de finantare si termenul prevazut in cadrul acestuia, dar nu mai tarziu de 31 iulie 2015. De asemenea, cererea este necesar sa fie insotita de documente in original: facturi, ordine de plata, extrase de cont, chitante sau alte documente contabile cu valoare probatorie.
Conditia pentru a fi considerata cheltuiala eligibila este ca serviciul de consultanta respectiv sa nu se constituie intr-o activitate continua sau periodica si sa nu fie legat de cheltuieli curente de functionare a activitatii solicitantului.
Nu sunt considerate eligibile cheltuieli precum taxa pe valoarea adaugata, dobanda si alte comisioane aferente creditelor, cheltuieli colaterale care intervin intr-un contract de leasing, amenzi, penalitati, cheltuieli de judecata. In cazul operatiunii "Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor", contributia proprie este de minimum 30% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Cheltuielile neeligibile, precum si cheltuielile conexe ce vor aparea in timpul implementarii proiectului vor fi suportate de catre solicitant, dar nu vor fi luate in calcul la determinarea contributiei proprii a solicitantului.
Contributia in natura, care se refera la proprietati imobiliare, terenuri, fonduri fixe, materii prime, nu este considerata contributie proprie a solicitantului si nu este eligibila.
Pentru a fi considerat eligibil, solicitantul trebuie sa nu se afle in stare de insoloventa, stare de faliment sau lichidare si sa aiba indeplinite obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si a contributiilor de asigurari sociale.
De asemenea, nu este declarat intr-o situatie grava de incalcare contractuala pentru neindeplinirea obligatiilor provenind dintr-o procedura de achizitii sau dintr-o alta finantare din fondurile Comisiei Europene si nu a fost subiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor de stat ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurentei sau a Comisiei Europene si acest ordin nu a fost deja executat.
In evaluarea si selectia proiectelor se va tine cont de relevanta proiectului pentru dezvoltarea activitatilor IMM, de calitatea, maturitatea proiectului si capacitatea beneficiarului de implementare a proiectului si sustenabilitatea acestuia.
Evaluarea va tine de asemenea cont de corelarea intre activitatile propuse, resursele necesare si scopul proiectului.
Resursele umane si financiare trebuie sa fie estimate si repartizate adecvat pe activitati si se va tine cont de capacitatea managerului de proiect si a echipei de a implementa proiectul.
Evaluarea se va face si in functie de CV-urile echipei de management, care trebuie sa fie atasate la cererea de finantare.
Beneficiarul are obligatia de a mentine investitia obtinuta pe o perioada de minimum trei ani precum si toate obligatiile aumate prin contractul de finantare.

adriana.rosoga@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO