Prima pagina

Transportatorii internationali s-au inteles si nu prea

21.08.2000, 00:00 28



Adunarea generala a Asociatiei Romane pentru Transport Rutier International (ARTRI), care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute, nu a reusit decat partial sa linisteasca apele in cadrul organizatiei, gestionara carnetelor TIR pentru camioanele romanesti, pentru ca rezultatele alegerilor sunt contestate de multi transportatori.

Participantii la sedinta, al caror numar a depasit cu putin 500 (fata de 1.427 de membri, cati are asociatia), au adoptat noul statut al ARTRI si au ales consiliul director.

Pentru functia de presedinte, in cele din urma s-a ajuns la un compromis, si anume un interimat bicefal: Ion Popa si Nicolae Sadovan. Unul dintre acestia va fi nominalizat drept presedinte, pentru urmatorii patru ani, la prima sedinta a consiliului director.

ai adoptarea statutului a dat nastere la unele dispute, mai ales in ceea ce priveste atributiile secretarului general. Cel care ocupa aceasta functie in prezent, Florinel Andrei, a reusit sa impuna un articol care ii confera atributii de conducere.

Pe de alta parte, secretarul general, conform statutului, nu va avea voie sa desfasoare activitati de transport si nici sa aiba interese economice directe in acest domeniu.

ai pentru functia de secretar general s-a recurs la un interimar, in persoana lui Andrei, titularul functiei urmand a fi nominalizat dupa ce statutul va fi legalizat de justitie.

Alegerile de vineri au fost supravegheate si de doi reprezentanti ai Uniunii Rutiere Internationale (IRU), autoritatea care emite carnetele TIR, precum si de doi directori din cadrul Directiei Generale a Vamilor.

Pe de alta parte, fostul presedinte al ARTRI, Constantin Muraru, ale luna trecuta de o adunare generala controversata, contesta valabilitatea alegerilor de vineri.

"La sedinta nu s-a intrunit numarul statutar de membri, adica jumatate plus unu din total. Pe de alta parte, ca transportator, pe mine nu ma poate reprezenta in functia de presedinte patronul unei firme cu un camion si jumatate", a declarat el Ziarului Financiar.

Adunarea generala de vineri era menita sa puna capat disputelor interne din cadrul ARTRI, care au avut luna trecuta chiar implicatii internationale. Din cauza neintelegerilor dintre cele doua tabere ale transportatorilor, IRU a anulat, pentru trei zile, valabilitatea carnetelor TIR pentru camioanele romanesti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO